کد خبر: ۲۸۷۰۰۳
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
0
پول‌نیوز - پنج متر زیر سطح دریای شمال در نزدیکی جنوب‌ترین کرانه‌ی نروژ، اولین رستوران زیر آبی اروپا در حال ساخت و تکمیل شدن است.

ساختمانی بتنی و مورب به بلندی ۳۳٫۵ متر که نمایی شبیه پریسکوپ غرق شده دارد در اوایل تابستان امسال در زیر آب شکل گرفت و اکنون مراحل ساخت فضای داخلی آن رو به اتمام است. گفته می‌شود این رستوران بزرگ، جالب و متفاوت در بهار سال ۲۰۱۹ میلادی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و پذیرای مهمانان از سراسر جهان خواهد بود.

این رستوران Under نام دارد؛ به معنای «زیر»؛ طراحی آن به عهده شرکت مشهور اسنوهتا (Snøhetta) بوده. اسنوهتا، یک دفتر معماری بین‌المللی معماری، معماری منظر، طراحی داخلی، طراحی گرافیک، و برندینگ در اسلو نروژ است که در نیویورک، سان فرانسیسکو، اینسبروک، سنگاپور، و استکهلم نیز شعبه دارد.

این کمپانی برای پروژه‌های کتابخانه اسکندریه و خانهٔ اپرای اسلو برنده جایزهٔ جهانی معماری و جایزه معماری آقاخان شده‌است. عمارت یادبود حادثه ۱۱ سپتامبر و بازسازی میدان تایمز در نیویورک نیز از دیگر شاهکارهای معماری اسنوهتا هستند.

رستوران آندر پس از تکمیل گنجایش پذیرایی از یکصد مهمان به‌طور همزمان را خواهد داشت. زیربنای این رستوران ۵۰۰ متر مربع است و در سه طبقه ساخته شده است. از پنجره‌های این رستوران می‌توان مناظر زیبای زیر آب و زندگی موجودات دریایی را مشاهده کرد. همه پنجره‌ها دید پانورامیک دارند.

بزرگ‌ترین رستوران زیر آبی جهان (+عکس)

بزرگ‌ترین رستوران زیر آبی جهان (+عکس)

بزرگ‌ترین رستوران زیر آبی جهان (+عکس)

بزرگ‌ترین رستوران زیر آبی جهان (+عکس)
منبع: روزیاتو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: