April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۸۸۶۶۴
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
0
پول‌نیوز - دوره آموزشی مدیران دوایر روابط عمومی سراسر کشور با حضور مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت و مدیر کل حراست بانک مهر اقتصاد به مدت سه روز در مرکز آموزش حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، منصور شیخ الاسلامی – مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت – در افتتاحیه این دوره آموزشی با اشاره به اهمیت ارتقاء سطح دانش و معلومات تخصصی در پیشبرد اهداف شغلی، اظهار داشت: روابط عمومی یک فن و هنر است لذا کسب تخصص و افزایش اطلاعات علمی و مهارتی پیش نیاز موفقیت در این عرصه هستند.

تخصص‌ و مهارت؛ پیش نیاز روابط عمومی موفق

شیخ الاسلامی در ادامه به نقش تاثیر گذار شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در کارکردهای روابط عمومی اشاره کرد و افزود: امروزه در دورانی از انقلاب تکنولوژیک به سر می بریم که هیچ چیز غیر شفافی وجود ندارد و غالب جریان سازی ها به صورت دو سویه و تعاملی صورت می گیرد بنا بر این باید با برخورداری از یک سناریو مفید و کارآمد با افزایش سواد رسانه ای و تولید محتوای مناسب، حضوری مثمر ثمر و تاثیر گذار در این فضا داشته باشیم.

مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک خاطر نشان کرد: انتخاب پیام، نحوه ارائه و زمان انتشار آن اهمیت بسیار زیادی دارد لذا باید به این موضوع واقف باشیم که در حوزه کسب و کار و اقناع افکار عمومی چه زمانی پیام را تولید و با چه مفهومی آن را در شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و رسانه های مکتوب و اینترنتی منتشر نماییم.

شیخ الاسلامی با اشاره به اهمیت حوزه خبر و ارتباطات رسانه ای مطلوب و اثر گذار، تصریح کرد: باید با فراگیری و ارتقاء دانش خبرنگاری و مهارت های رسانه ای، واکنش و حضور به موقع و به جایی بر رویدادها داشته باشیم و با تولید محتوای مناسب علاوه بر اطلاع رسانی شفاف، جایگاه و برند بانک را ارتقاء دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه ارتباط با مشتریان با حمایت مدیر عامل محترم و هیات عامل بانک، مصوبات مناسبی در این رابطه داشته ایم، ابراز داشت: در حال حاضر در بحث رتبه بندی مشتریان به مدل مشخصی دست یافتیم و در مرحله نخست برای تکریم، مشتریان در سه سطح، طبقه بندی شدند و هدایایی مختص هر گروه در نظر گرفته شد که به صورت یکسان و با وحدت رویه در تمامی استان های سراسر کشور اجرایی می شود.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه هدایا باید ماندگار، کارا و تداعی کننده یک خاطره مشترک باشد، گفت: در تهیه اقلام تبلیغاتی ابتدا باید سیاست بانک در حمایت از تولید داخلی را مد نظر قرار دهیم و با خرید محصولات ساخت داخل، هدایایی تهیه کنیم که در خور شان بانک و مشتریان باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا برگزاری اینگونه دوره های آموزشی، علاوه بر حفظ و ارتقاء جایگاه روابط عمومی با افزایش دانش شغلی و مهارت های تخصصی نقشی تاثیر گذارتر از قبل در سازمان داشته باشیم.

در ادامه همایش، احمدرضا خدایاری – سرپرست مدیریت کل حراست بانک – با اشاره به تأکیداتی که در متون اسلامی در خصوص اهمیت «ارتباط با مردم» دیده می شود، مأموریتهای محوله به روابط عمومی سازمان ها را مطابق با فرامین دینی دانست.

وی در ادامه ابراز داشت: همانطور که بانک مهر اقتصاد تلاش میکند شعار « نگین بانکداری اسلامی » را در عمل محقق سازد، مدیران روابط عمومی هم باید ضمن شناسایی نقاط ضعف و قابل بهبود در حیطه کاری خود، بر اساس شاخص های مورد تأکید بانک، پرچم دار و سرآمد روابط عمومی اسلامی کشور باشند.

مدیریت کل حراست بانک، اتکاء مطلق بر آموزه ها و متون غربی در این حرفه را جایز ندانست و افزود: روابط عمومی، تبلیغات و ارتباط با مشتریان، ضمن بهره برداری از فناوری و دانش روز، باید مبتنی بر تفکر دینی و اسلامی باشد.

خدایاری در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: کشور ما امروز در جنگ اقتصادی قرار دارد و همانطور که بزرگانی چون شهیدآوینی برای ثبت، انعکاس و انتشار زحمات رزمندگان دفاع نظامی مجاهدت کردند، شما فعالان این عرصه هم باید روایتگر تلاش های همرزمان خود در جنگ اقتصادی باشید.

وی امانت داری در ثبت و انتشار وقایع را لازمه ی حرفه روابط عمومی دانست و از مدیران دوایر روابط عمومی بانک خواست تا در تمامی مراحل کاری و مأموریت های سازمانی این مهم را سرلوحه امورات خود قرار دهند.

خدایاری ضمن دسته بندی مخاطبین فعالیتهای روابط عمومی به سه گروه مشتریان، کارکنان و مدیران بانک، شناخت صحیح از مخاطب و تولید محصول به تناسب هر گروه از مخاطبین را ضروری دانست و تاکید کرد: توجه به مخاطبین درون سازمانی میتواند نقش به سزایی در اعتلای فرهنگ سازمانی داشته باشد.

سرپرست مدیریت کل حراست با توجه به اهمیت مقوله ی ارتباط با مشتریان برای پیشبرد مأموریتهای بانک، همراهی و همکاری قولی و عملی سایر اجزاء مدیریتی بانک با روابط عمومی را ضروری دانست و از مدیران روابط عمومی خواست برای فرهنگسازی بیشتر دراین زمینه تلاش نمایند.

گفتنی است این دوره آموزشی در سر فصل های روابط عمومی الکترونیک، مدیریت بحران در روابط عمومی، اصول و شیوه های خبرنویسی و اصول پیشرفته مدیریت ارتباط با مشتری با حضور اساتید دانشگاه و صاحبنظران این حوزه برگزار شد که در پایان از مدیران روابط عمومی استانهای خوزستان، چهارمحال و بختیاری و زنجان که به ترتیب حایز رتبه های برتر این دوره شدند تقدیر به عمل آمد.    
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: