April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۰۸۲۰
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
0
پول‌نیوز - حضور مدیرکل تشخیص و وصول درآمد در استودیوی رادیو سلامت درساعت 9صبح امروز انجام شد و توضیحاتی درخصوص ضرورت پرداخت عوارض،چالشها وراهکارهای وصول درآمد های پایدار شهرداری تهران به آگاهی شهروندان محترم رساندند.

به گزارش گروه شهری پول‌نیوز، بر این اساس؛ مدیرکل تشخیص و وصول درآمد، با بیان اینکه قانون نوسازی و عمران شهری مصوب سال 1347 می باشد و نگهداشت و عمران شهری از وظایف عمده در قانون شهرداری ها می باشد ، تاکید کرد مشارکت شهروندان در پرداخت به هنگام عوارض و بهای خدمات شهری می تواند در تامین درآمدهای پایدار شهری و برنامه ریزی بلندمدت به مدیریت شهری کمک شایانی نماید.

وحید عرب گفت : از دو منظر می توان به وجوب پرداخت عوارض  نگاه کرد  یکی قوانین و مقرراتی است که به موجب  بند 26 ماده 55 قانون شهرداری ها که مجوز برقراری عوارض برای اداره شهر و تأمین هزینه های شهر است  می باشد که مربوط به وظایف شهرداری ها است. و دوم نیز  قوانین بعدی هم مثل بندهای16و26 ماده 80 قانون شوراهاست که به تصویب عوارض و بهای خدمات اشاره می کند. همچنین به   قوانین ملی دیگری مثل قانون مالیات بر ارزش افزوده  نیزمی توان اشاره کرد .

اگر بخواهیم از بعد اقتصادی به قضیه مالی شهری بنگریم، عوارض به مثابه همان حکم مالیات محلی دارد همان نقشی که مالیات برای دولتها ایفا می کند و به عنوان تامین کننده مهم منبع درآمدی برای اداره کشور است، عوارض هم همین نقش را برای اداره و تمشیت امور شهرها همچون نگهداشت شهر و امور روزانه و روزمره ایفا می کند.

عوارض عمدتاً یک درآمد ثابت و پایداری است که شهرداری ها روی آن برنامه ریزی می کنند و بر اساس ان منابع بودجه ای را به تصویب می رسانند. آنچه که بر اساس قانون آمده است پرداخت عوارضی که به تصویب شورای اسلامی باشد الزام آور است و برای برخی از این عوارض هم جرایم و خساراتی تعریف شده که اگر تأخیر در پرداخت صورت گیرد آن موارد هم اعمال می گردد.

وحید عرب در خصوص عوارض دریافتی شهرداری و چگونگی پرداخت گفت: عوارض نوسازی، کسب و پیشه ، بهای خدمات مدیریت پسماند و عوارض خودرو از عوارض سالیانه ای است که به موجب مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران، شهروندان ملزم به پرداخت آن می باشند و در صورت عدم پرداخت عوارض در موعد مقرر جریمه 9% برای عوارض نوسازی و 2% جریمه دیرکرد سالیانه برای عوارض خودرو متصور است.

ضمناً عدم پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند در سال مورد نظر مشمول محاسبه بر اساس نرخ روز  می گردد.  عرب در خصوص جایزه خوش حسابی بر عوارض نوسازی و مشاغل یادآور شد و گفت در صورت پرداخت در موعد مقرر، شهروندان از 10% جایزه خوش حسابی بهره مند می شوند که شهروندان برای پرداخت عوارض و بهای خدمات می توانند به سایت اینترنتی شهرداری تهران ، دفاتر خدمات الکترونیک شهر و دفاتر پیشخوان دولت و همچنین براساس (کد دستوری)#137* اقدام به پرداخت نمایند.

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد در خصوص  جایزه خوش حسابی پرداخت عوارض ساختمانی نیز گفت: چنانچه سازندگان و مودیان پرداخت  عوارض ساختمانی به صورت نقدی و یکجا عوارض متعلقه را با توجه به فرمول مربوطه که اخیرا بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران می باشد پرداخت کنند، بخشودگی 15%  بر اساس پرداختی هایشان و بر اساس نرخ بانک مرکزی به آنها تعلق می گیرد.

وی همچنین در خصوص لایحه درآمدهای پایدار گفت: پس از 35 سال انتظار لایحه درآمدهای پایدار شهرداریها با پیگیریهای ویژه شهرداری تهران و هیئت محترم دولت تصویب و اخیراً به مجلس شورای اسلامی ارسال و به جهت اهمیت موضوع مقرر گردید در کمیسیون اقتصادی مجلس مقدم بر لایحه مالیات بر ارزش افزوده بررسی و تصمیم گیری شود .

وی در ادامه درآمدهای پایدار از جمله، عوارض نوسازی ، کسب و پیشه ، بهای خدمات مدیریت پسماند  و عوارض خودرو را ، مناسبترین منابع درآمد شهرداریها برای توسعه و عمران شهر و ارائه خدمات مطلوب تر  برشمرد و در پایان اظهار امیدواری کرد، شهروندان محترم تهرانی با مشارکت در پرداخت به موقع عوارض، در آبادانی وعمران شهر خود سهیم بوده و مدیریت شهری را  نیز در رسیدن به این امر یاری نمایند.                                                    

 شایان ذکر است شبکه رادیویی سلامت از روی موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز قابل شنیدن است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: