کد خبر: ۲۹۱۰۳۸
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
0
پول‌نیوز - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تودیع و معارفه روءسای قدیم و جدید مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال بر ضرورت ارتقای محتوا در فضای مجازی، تحقق دیپلماسی فرهنگی بین المللی از طریق رسانه ­های دیجیتال، تمرکز بر اقتصاد فرهنگ و هنر، توسعه کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال در فضای مجازی و افزایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی کاربران فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش گروه فرهنگی پول‌نیوز، دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تودیع و معارفه روءسای قدیم و جدید مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال خاطر نشان ساخت: مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول تحقق فرآیندهای دولت الکترونیک و هوشمندسازی سازمانی این وزارتخانه است.

تاکید ارشاد بر حمایت از تولید محتوای مناسب در فضای مجازی

وی با اشاره به اتفاقات خوب سالهای گذشته در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سالهای گذشته توانسته بود تا حدود زیادی انتظارات دولت را برآورده سازد اما به دلیل تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان مجبور به تغییر رئیس مرکز شدیم.

صالحی با اشاره به سوابق رئیس جدید مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: دکتر محمد رضا بهمنی فردی است که در تدوین برنامه های اینجانب مشارکت خوبی داشته اند و لذا امید می‌رود با حضور ایشان در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از ابزار فضای مجازی برای تحقق این برنامه ها به شکل جدی تری کمک گرفته شود.

وی با اشاره به پیشرفتهای خوبی که در زمینه تحقق دولت الکترونیک در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاصل شده است گفت: باید با تقویت و ایجاد زیرساختها و بسترهای لازم، مراجعه حضوری مراجعین را به حداقل برسانیم و به مرحله‌ای برسیم که به طور کلی مراجعه حضوری و فیزیکی مراجعان به صفر برسد.

وی در ادامه این مراسم، ایجاد پنجره واحد دولت الکترونیک را به عنوان گام دوم تحقق دولت الکترونیک بیان کرد و افزود: باید در محیط و فضای مجازی به گونه‌ای بسترها و زمینه‌ ها فراهم و ایجاد شود تا متقاضیان دریافت خدمات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانند به سهولت هرچه تمام و بدون مراجعه حضوری از یک مسیر واحد هر نوع خدماتی را دریافت کنند.

وی از دیپلماسی فرهنگی بین‌المللی به عنوان یکی از موضوعات مهم دیگر یاد کرد و خاطر نشان ساخت: امروزه فضای مجازی، جهان را به هم نزدیک‌ تر کرده و مرزهای کلاسیک را به هم ریخته است لذا باید این وزارتخانه به عنوان یکی از متولیان اصلی فرهنگ و هنر کشور، فضای مجازی را به عنوان بستر تحقق این مهم در نظر داشته باشد.

صالحی با اشاره به اهمیت اقتصاد فرهنگ و هنر در فضای مجازی افزود: امروز اقتصاد فرهنگ و هنر در فضای مجازی معنای واقعی خودش را پیدا کرده است. هر چند اقتصاد دیجیتال در دیگر حوزه‌ها توسعه پیدا کرده است اما ما هم باید با خلاقیت و فکرهای نو باعث توسعه و ارتقای این حوزه شویم تا بتوانیم بسترهای توسعه کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال را فراهم آوریم.

وی با تقدیر از تلاشهای دکتر سید مرتضی موسویان رئیس سابق مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان تصدی ایشان بر مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال توانست گام های مهمی را در حوزه هوشمند سازی سازمانی و ایجاد پنجره واحد و ایجاد فضای مجازی سالم، مفید و ایمن بردارد.

صالحی تاکید کرد: مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال توانسته است در حوزه افزایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی مخاطبان فضای مجازی پیشرو باشد و این امر باید تداوم پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از محمدرضا بهمنی رئیس جدید این مرکز به عنوان فردی متخصص، تعامل‌گرا و تلاشگر یاد کرد و گفت: امیدواریم با حضور وی در این مرکز شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر در حوزه محتوا و خدمات فرهنگی دیجیتال در فضای مجازی و حوزه رسانه‌های دیجیتال باشیم.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از تلاشهای بی وقفه سید مرتضی موسویان تجلیل شد و حکم رئیس جدید مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به محمد رضا بهمنی تقدیم شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: