April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۱۹۰۹
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶
0
پول‌نیوز - در استرالیا یک سوپرگاو قدش به حدود دومتر و وزنش به ۱۴۰۰ کیلوگرم رسیده و همین باعث شده هیچ خریداری نداشته باشد؛ چرا که همه می‌گویند برای بردن و یا رسیدگی به او امکانات لازم را ندارند.

نام این گاو سیاه وسفید نیکرز است و گمان می‌رود در استرالیا که یکی از قطب‌های اصلی دام‌داری جهان است، بزرگترین گاو زنده باشد.

قد نیکرز ۱۹۴ سانتیمتر و وزن او ۱۴۰۰ کیلوگرم است و همان طور که در عکس بالا دیده می‌شود به طرز مشهودی از گاوهای مزرعه محل سکونتش درشت‌تر است.

عجیب‌ترین گاو دنیا را کسی نمی‌خرد( +عکس)

نیکرز که هفت سال دارد، تا همین اواخر برای حراجی به بازار محلی برده می‌شد اما کم کم مالکش، جف پیرسون، متوجه شده که هیچ کس قادر به خرید او نیست چرا که ابزار و امکانات مناسب هیکل او را ندارد.

بدین ترتیب نیکرز این شانس را پیدا کرده که به جای روانه شدن به سلاخ‌خانه یا هر جای دیگری، مابقی عمرش را در مزرعه مایلوپ بگذارند.

به گفته آقای پیرسون، نیکرز که از نژاد هلشتاین است به طرز چشم‌گیری درشت‌تر از گاوهای هم نژاد خود است.

"اون از اول هم گنده‌تر از همه بود و با گله که راه می‌رفت کاملا تابلو بود. اوایل گفتیم شاید رشدش متوقف بشه. اما نشد و همین‌طوری بزرگ و بزرگ‌تر شد. چند راس گاو دیگه که هم سن و سال او بودند راهی قصابی‌ها و کشتارگاه‌ها شدن اما اون موند و ما هم تصمیم گرفتیم دیگه کاری باهاش نداشته باشیم و بگذاریم همینجا زندگی کنه."

تاکنون بزرگترین گاوی که نامش در کتاب رکودها ثبت شده در ایتالیا و به سال ۲۰۱۰ بوده که قدش ۲ متر و یک سانتیمتر اندازه‌گیری شده است.

منبع: فردا
برچسب ها: گاو عجیب ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: