April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۲۶۵۳
۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
0
آبشار ناران یکی از آبشارهای دائمی استان تهران است و این جریان دائمی سبب شده است شیارهای زیبایی روی صخره‌های سنگی ایجاد شود.
پول‌نیوز -آبشار ناران یکی از آبشارهای زیبای استان تهران است که در منطقه خوش آب و هوای لواسان واقع شده است. این آبشار مقصد مناسبی برای تورها و طبیعت‌گردی‌های یک روزه است.آبشار ناران در  ۷۰۰ متری شمال محله ناران از توابع لواسان کوچک در ارتفاع ۱۸۹۶ متری از سطح دریا قرار دارد. این آبشار در شمال روستای کند علیا در منطقه لواسانات قرار دارد. روستای كند عليا در ۱۵ كيلومتری شمال لواسانات و در انتهای يک دره سرسبز واقع شده است. روستای کند علیا و سفلی از توابع بخش لواسانات شهرستان شمیرانات، در فاصله ۳۸ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار گرفته‌اند.

آبشار ناران؛ آشنایی با مقاصد تورهای طبیعت گردی ایران (+عکس)

آبشار ناران؛ آشنایی با مقاصد تورهای طبیعت گردی ایران (+عکس)

آبشار ناران؛ آشنایی با مقاصد تورهای طبیعت گردی ایران (+عکس)

آبشار ناران یکی از آبشارهای دائمی استان تهران است و این جریان دائمی سبب شده است شیارهای زیبایی روی صخره‌های سنگی ایجاد شود. ارتفاع این آبشار ۱۰ تا ۱۵ متر بوده و در فصل بهار که حجم آب آن افزایش می‌یابد، ریزش آب منظره بسیار زیبایی را پدید می‌آورد.

ارتفاع متوسط کند علیا از سطح دریا حدود ۲ هزار و ۵۰ متر است. وجود بقایای آثار باستانی در کند علیا از جمله تپه‌های گوشواره، قلعه پیرزن، جوهک و شیرتازه نشانگر قدمت طولانی این روستا است که به اوایل دوره اسلامی می‌رسد. کند سفلی نیز قدمتی چند صد ساله دارد. موقعیت کوهستانی ویژه، باغ‌های سرسبز و گسترده، منابع غنی آب و جریان نهرهای جاری داخل باغ‌های روستا سرسبزی و طراوت خاصی را به این روستا بخشیده که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. مزرعه پاونک در ۳ کیلومتری کند سفلی و ارتفاعات ساکا با پوشش طبیعی گل‌ها و گیاهان مرتعی در ۵ کیلومتری شمال روستا از جاذبه‌های طبیعی روستا به شمار می‌آیند.

تنها راه فعلی رسیدن به آبشار ناران با توجه به مالکیت بسیاری از فضاها و زمین‌های اطراف آن، از بخش شرقی آبشار است. در نزدیکی آبشار ناران و در دره‌های سرسبز شمال روستای کند علیا آبشار کفترلو واقع شده است. این دو آبشار در کنار یکدیگر، دو آبشار زیبا در منطقه لواسانات را تشکیل می‌دهند. این آبشار  با ارتفاع ۱۲ متر در ارتفاع ۲۲۸۶ متری از سطح دریا واقع شده است.

مسیر دسترسی به آبشار ناران

از تهران فاصله ۳۸ کیلومتری به سمت لواسان را طی کنید. از آنجا وارد بلوار امام خمینی شده و سپس به خیابان اسدیان و در نهایت به روستای کند علیا بروید.



منبع:کجارو
برچسب ها: گردشگری ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: