کد خبر: ۲۹۳۵۱۳
۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
0
دولت اسکاتلند از کشاورزان جوان حمایت می‌کندپول‌نیوز - در پی پیری جمعیت کشاورزان اسکاتلند دولت این کشور لایحه‌ای را به‌منظور تشویق ورود جوانان به حرفه کشاورزی تدوین کرده و برای تصویب نهایی به سنای این کشور ارسال کرده است.

صنعت کشاورزی از صنایع بنیادی هر کشور است و پیشرفت در این صنعت، پیشرفت کشور را رقم می‌زند. حمایت از نسل جوان، شرط بقای هر صنعتی از جمله کشاورزی است. دولت اسکاتلند به این منظور قصد دارد از کشاورزان جوانان حمایت کنند.

آمار کالج کشاورزی اسکاتلند (Scottish Agricultural College (SAC)) نشان می‌دهد که تعداد زارعینی که سن آن‌ها کمتر از 44 سال است یک‌پنجم کل مزرعه‌داران این کشور است و 27 درصد از کشاورزان بیش از 67 سال سن دارند.

 به گزارش سایت خبری BBC، «اتحادیه ملی کشاورزان اسکاتلند» یا NFU Scotland گروهی جدید را با هدف ایجاد بهترین محیط عملیاتی برای نسل جوان راه‌اندازی کرده است. یکی از اعضای ارشد این گروه اظهار داشت: «ما فکر می‌کنیم استفاده از این اتحادیه بهترین راه برای رساندن صدایمان به دولت است. کشاورزی به آن اندازه که ما دوست داریم، پیشرفت نکرده است. ما جوان و مشتاق هستیم و می‌خواهیم حرکت کنیم و نیاز به حمایت دولت داریم».

برای همین منظور دولت اسکاتلند اخیراً لایحه‌ای را به سنای این کشور فرستاده است که هدف آن، حمایت مازاد از کشاورزانی است که در مزارع اجاره‌ای کار می‌کنند و یا می‌خواهند مزرعه‌ای را اجاره کنند. ریچارد لچده، وزیر امور روستایی اسکاتلند دراین‌باره اظهار داشت: «این ضروری است که ما خون جدید را به رگ‌های بخش کشاورزی تزریق کنیم. اگرچه زنان و مردان جوان بسیاری در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند اما آمار شرایط نگران‌کننده‌ای را برای آینده این صنعت پیش‌بینی می‌کند.

کشاورزان مسن اسکاتلند تخصص زیادی در اختیار دارند و مزایای سال‌ها تجربه آن‌ها نباید دست‌کم گرفته شود. من مطمئن هستم که کشاورزان جوان می‌توانند چیزهای زیادی از نسل‌های قدیمی یاد بگیرند و من آن‌ها را تشویق می‌کنم تا از هر فرصتی برای یادگیری استفاده کنند».

لچده افزود: «هزینه‌ی اجاره مزرعه در این روزها از موانع بزرگ جوانان مشتاق به کشاورزی است. یک کسب‌وکار کشاورزی خوب معمولاً نیاز به یک‌خانه نزدیک مزرعه، تجهیزات و احشام متناسب دارد. برای جلب بیشتر جوانان به کشاورزی، ما متعهد به حمایت از آن‌ها می‌شویم و به آن‌ها کمک می‌کنیم تا در این میدان قدم بگذارند».

طرح حمایت از جوانان کشاورز افراد زیر 40 سال را دربرمی گیرد و شامل پرداخت هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای کشاورزی و تسهیل دسترسی به مِنتورهای مالی (مربیان مالی) است که به‌تازگی در اسکاتلند به اجرا در آمده است. دولت اسکاتلند همچنین واگذاری مزارع کشاورزان مسن‌تر به کشاورزان جوان را نیز تسهیل می‌کند.
منبع: فارس
برچسب ها: اسکاتلند ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: