April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۳۵۶۴
۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
0
پول‌نیوز -   معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم با اشاره به وظایف پیشگیرانه این وزارتخانه در قانون مقابله با تقلب علمی، گفت: ابطال پایان نامه و مدرک تحصیلی، برخورد با تخلف دانشجو و در صورت لزوم اخراج از موارد پیشگیری برای مقابله با تقلب علمی است.

حسین سیمایی صراف روز جمعه  با بیان این مطلب افزود: در بحث پیشگیری قانون مقابله با تقلب علمی، فهرستی از اقدامات پیش بینی شده برای پیشگیری از وقوع تقلب علمی تهیه شده است که در این زمینه می توان به تشکیل کمیته اخلاق پژوهش، برخورد با تخلف دانشجو و تخلف احتمالی استاد و همچنین ابطال پایان نامه در صورت احراز تقلب، اشاره کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم با بیان اینکه مدرک تحصیلی فرد با احراز تقلب می تواند ابطال یا منجر به اخراج دانشجو شود، اظهار داشت: رسیدگی به تخلفات دانشجویان از وظایف کمیته های انضباطی دانشجویان است؛ این موضوع برای درصد اندکی که دست اندارکار تقلب شوند تهدیدی به حساب می آید؛ در مواقع ضروری اگر تقلب علمی دانشجو ثابت شود بحث اخراج دانشجو هم به میان می آید.

وی در مورد برخورد با استادان در صورت احراز تخلف، تاکید کرد: اگر استادی امانت داری را رعایت نکند به هیات انتظامی اعضای هیات علمی معرفی می شود که از این موارد می توان به عنوان پیشگیری از تقلب علمی یاد کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: