کد خبر: ۲۹۵۸۸۳
۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
0
پول‌نیوز - مشاور رئیس کمیته مرکزی سازمان های تبلیغاتی کشور با اشاره به ضرورت هویت بخشی در تبلیغات، گفت: باید برای ایران هویت سازی کنیم و با توجه به شاهراه های فرهنگی ملی-میهنی و اعتقادات مذهبی باید از این سرمایه ها برای توسعه فرهنگی نسل های آینده به کمک بگیریم.

نوابخش در سیزدهمین همایش سراسری کارشناسان تبلیغات سراسر کشور که به میزبانی دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد، برگزار شد،  با اشاره به انقلاب گسترده تبلیغات در جهان، اظهار کرد: تبلیغات، شمشیر دو دمی است که می تواند باعث تجزیه و جدایی شود اما با توجه به اینکه حوزه مورد فعالیت کارشناسان، ارتباطات انسانی و رابطه با رسانه و تبلیغات است، باید انسجام بخشی در این بخش از طریق کارشناسان تبلیغات ایجاد شود.

ضرورت هویت و انسجام بخشی فرهنگی در عرصه تبلیغات برای ایران

وی افزود: در این میان مهم است که در ساختار و برنامه ریزی های کلان ، و حوزه های میانی (استان ها) و حوزه اجرا باید چه ابزارهایی برای انسجام بخشی تبلیغات به کار گرفته شوند. بر همین اساس، کارشناسان تبلیغات استان ها، سفیران فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر ایران هستند و چالش های فرهنگی هر استان را احصا کرده و با نگاه علمی نتیجه  بررسی های خود را برای تقویت حوزه تبلیغات بکارگیرند.

انصاری نماینده وزیر ارشاد در کمیته مرکزی سازمان های تبلیغاتی کشور هم در این همایش با اشاره به تنش های حوزه تبلیغات در استان ها اظهار کرد: در بسیاری از موارد این تنش و چالش ها در نتیجه ابهام در قوانین و مقررات و آئین نامه ها تشدید می شود. در این موارد شناخت فضای تبلیغات در دنیا و کشور موجب رفع این ابهامات خواهد شد، نگاه کلان در این حوزه، حفظ مصالح عمومی و جامعه است.

حجتی دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی نیز در این همایش، با اشاره به ارتباط زبان فارسی و پاسداشت آن در حوزه تبلیغات اظهار کرد: زبان فارسی به عنوان زبان دوم جهان اسلام، عامل پیوستگی ملی و موجب امنیت است و در این جایگاه، وظیفه همگان، پاسداشت این زبان است، چرا که فارسی تنها یک زبان نیست، بلکه یک تمدن، فرهنگ و بخشی از هویت ایرانی ها است.

وی  گفت: در ارتباط با پاسداشت زبان فارسی، با  اصلاح آیین نامه قانون منع بکارگیری اصطلاحات بیگانه، شورای پاسداشت زبان فارسی در سال های گذشته تشکیل شد و در این شورا نمایندگان برخی دستگاه های اجرایی از جمله ناجا، فرهنگستان زبان فارسی، صدا و سیما، سازمان میراث فرهنگی، وزارت خانه های بهداشت، علوم، وزارت کشور، صنعت و معدن و تجارت، حضور دارند که نتیجه برگزاری جلسات این شورا، تصویب و ابلاغ دستورالعمل تابلوهای معرف کاربری واحدهای صنفی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: