کد خبر: ۲۹۷۵۸۶
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
0
نقره بدترین سال خود در سه سال گذشته را پشت سر گذاشت و سرمایه‌گذاران هم هیچ نشانی از بازگرداندن این فلز ارزشمند به اوج در سال ۲۰۱۹ نشان نمی‌دهند.
قیمت نقره به 15.39 دلار رسیدپول‌نیوز - هر اونس نقره برای تحویل در مارس در معاملات روز جمعه بازار نیویورک ۱۳.۷ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش یافت و در ۱۵.۳۹ دلار بسته شد و برای کل هفته ۱.۶ درصد کاهش ثبت کرد که بزرگترین کاهش هفتگی از نوامبر بود.

تحلیلگران می‌گویند نقره از دو سو آسیب دیده است. از یک طرف سرمایه‌گذاران به جایگاه این فلز به عنوان یک کالای صنعتی و یک دارایی مطمئن اعتنایی نمی‌کنند. از سوی دیگر خوش‌بینی به پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین، به بازارهای سهام رونق بخشیده و تقاضا برای دارایی‌های مطمئن شامل نقره را محدود کرده است. همزمان، نگرانی نسبت به چشم انداز اقتصادی، به دورنمای تقاضا برای فلزات صنعتی شامل نقره لطمه زده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دانیل گالی، استراتژیست کالا در شرکت "تی دی سکیوریتیز" در این باره اظهار کرد: نقره یک فلز صنعتی است که قیمت آن تحت تاثیر نگرانی‌ها پیرامون کندی رشد اقتصاد جهانی تحت فشار منفی قرار گرفته است.

با این حال شرکت فلزات ارزشمند "کی ام اس" به چشم انداز نقره خوش‌بین است و با این که انتظار دارد این فلز عملکرد ضعیف‌تری در مقایسه با طلا در سال ۲۰۱۹ داشته باشد اما پیش‌بینی کرد قیمت هر اونس نقره امسال تا رکورد ۱۷.۵۰ دلار صعود خواهد کرد و میانگین قیمت هر اونس این فلز ۱۶.۶۲۵ دلار در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: قیمت نقره ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: