April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۸۶۳۷
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹
0
امارات متحده عربی شکایتی از قطر به سازمان تجارت جهانی ارائه کرده است که می‌گوید دوحه خرید کالاهای اماراتی را ممنوع کرده است.
امارات از قطر در سازمان تجارت جهانی شکایت کردپول‌نیوز - امارات متحده عربی شکایتی از قطر به  سازمان تجارت جهانی ارائه کرده است که می‌گوید دوحه خرید کالاهای اماراتی را ممنوع کرده است.

این در حالیست که امارات متحده عربی، عربستان سعودی، بحرین و مصر از ماه ژوئن ۲۰۱۷، به اتهام حمایت دوحه از تروریسم، روابط دیپلماتیک، تجاری و حمل‌نقل خود با قطر را قطع کردند. قطر این اتهامات را رد کرد.

قطر هم در جولای ۲۰۱۷ یک شکایت گسترده در سازمان تجارت جهانی ثبت کرد و بایکوت تجاری امارات، عربستان و بحرین بر علیه این کشور را به چالش کشید. پرونده این شکایت هنوز در جریان است.

خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی، وام، گزارش داد: این اقدام امارات پس از این انجام می‌شود که وزارت اقتصاد قطر فروش کالاهای تولید شده در امارات، عربستان و بحرین را ممنوع کرده است.

امارات می‌گوید که قطر همچنین نام شرکت‌های اماراتی را از لیست نام‌هایی که برای شرکت در مناقصات پروژه‌های زیرساختی، تایید شده‌اند، حذف کرده است و ممنوعیتی برای محصولاتی که از امارات وارد می‌شوند ایجاد کرده است.

قطر از ماه می ۲۰۱۸، خریدوفروش کالاهایی با منبع امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مصر و بحرین، را ممنوع اعلام کرده است.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: