کد خبر: ۳۰۰۳۸۶
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
0
کارگر گفت: قیمت برخی انواع صیفی و سبزی به سبب صادرات غیر رسمی در بازار افزایش داشته و هیچ ارتباطی به گرانی ندارد.
پول‌نیوز - اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران، با اشاره به دلایل گرانی صیفی جات در بازار اظهار کرد: با توجه به آنکه در این فصل تنها منطقه جنوب تامین کننده محصولاتی همچون کاهو، سبزی و صیفی جات است، از این رو وقوع سیلاب و بارش‌های اخیر میزان عرضه را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی افزود: هم اکنون دلالان و واسطه‌ها محصولاتی مانند گوجه فرنگی، پیاز، کاهو و خیار را سرزمین از کشاورزان خریداری و صادر می‌کنند که این مسئله موجب شده است تا قیمت محصولات در پی کاهش عرضه در بازار افزایش یابد.

افزایش 15 درصدی قیمت سبزی و صیفی در بازار

کارگر از افزایش ۱۵ درصدی قیمت سبزی و صیفی جات نسبت به هفته‌های اخیر در بازار خبر داد و گفت: این درحالی است که در بحث سایر میوه‌ها مشکلی وجود ندارد، ضمن آنکه افزایش قیمت سبزی و صیفی در بازار هیچ ارتباطی به گران فروشی ندارد چرا که قیمت این محصولات به سبب کمبود ناشی از تغییر فصل، وقوع سیلاب و صادرات غیر رسمی در بازار گران شده است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی درباره اینکه فروش با نرخ‌های بالاتر ارتباطی به اتحادیه ندارد، بیان کرد: خرده فروشان براساس فاکتور حق دارند حداکثر ۳۰ تا ۳۵ درصد سود برای اجناس خود لحاظ کنند و همواره دستگاه‌های ذی ربط باید براین موضوع نظارت داشته باشند.

وی نرخ هر کیلو پرتقال جنوب را ۵ تا ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلوگرم پرتقال شمال ۳ تا ۵ هزار، خیار بوته‌ای ۳ تا ۶ هزار، خیار گلخانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، سیب لبنانی زرد ۴ تا ۹ هزار، سیب لبنانی قرمز ۳ تا ۹ هزار، کیوی ۴ تا ۹ هزار، خرمالو کن ۷ تا ۱۱ هزار و گریپ فروت تو سرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

کارگر با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار بیان کرد: هرکیلو لیموشیرین با نرخ ۳ تا ۵ هزار، موز ۱۰ تا ۱۲ هزار، نارنگی یافا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، نارنگی بندری ۸ تا ۱۴ هزار، نارنگی تخم پاکستانی ۵ تا ۹ هزار و هندوانه ۲ تا ۴ هزار تومان در میادین عرضه می‌شود.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را ۲ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: همچنین نرخ بادمجان گلخانه‌ای ۴ تا ۶ هزار، لیموترش سنگی ۴ تا ۶ هزار، نارنج یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، پیاز زرد ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۳۰۰، پیاز قرمز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۷۰۰، ترب سفید یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، ترب سیاه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، سیب زمینی یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ و سیرخشک ۵ تا ۱۳ هزار تومان است.

وی افزایش قاچاق را دلیل اصلی گرانی کاهو در بازار برشمرد و افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو کاهو پیچ سالادی ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰، کاهو رسمی ۳ تا ۵ هزار، فلفل تند ریز ۳ تا ۶ هزار، فلفل دلمه سبز ۷ تا ۱۰ هزار، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کلم بروکلی ۳ تا ۷ هزار، کلم سفید ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کلم قرمز ۴ تا ۶ هزار، گوجه فرنگی بوته‌ای ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی گلخانه ۲ تا ۹ هزار، لوبیا سبز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ و هویج یک هزار و ۶۰۰ تا ۳ هزار تومان است.

کارگر نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و سبزی خوردن را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه قیمت محصولات میوه و تره بار تابع عرضه و تقاضاست، از این رو امکان پیش بینی قیمت در ایام پایانی سال وجود ندارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: