April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۰۶۸۷
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
0
 پول‌نیوز -  از زمان رای به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در رفراندوم سال ۲۰۱۶، برگزیت مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت پوند بوده است.


پوند، بازنده ماجرای برگزیت

به نقل از رویترز، پس از آن که سه نفر از نمایندگان هم حزبی دولت انگلیس در راستای اختلاف دیدگاه با دولت این کشور بر سر نحوه خروج از اتحادیه اروپا از نمایندگی استعفا دادند، ارزش پوند در معاملات امروز کاهشی شد. نخست وزیر انگلیس به بروکسل سفر کرده است تا در دیدار با مقامات اتحادیه اروپا، جایگزینی بهتر برای توافق قبلی پیدا کند. در معاملات امروز هر پوند به ۱.۳۰۱۲ دلار کاهش یافت تا بار دیگر در معرض ورود به کانال پایین‌تر از ۱.۲۹ دلاری قرار گیرد.

نوسانات اخیر پوند بار دیگر نشان داد که ارزش سومین ارز مهم دنیا تا چه حد به مساله برگزیت گره خورده است. انگلیس تا ۲۹ این ماه قرار است اتحادیه اروپا را ترک کند.تصمیم خودروسازی هوندا به تعطیلی کارخانه خود در انگلیس نیز از دیگر عوامل کاهش ارزش پوند مطرح می‌شود. در برابر سایر ارزها، هر پوند به ۱.۱۵۱۳ یورو، ۹۲.۸۹۷۰ روپیه هند، ۱.۸۲۲۵ دلار استرالیا، ۱.۷۲۱۷ دلار کانادا، ۱.۳۰۶۹ فرانک سوییس، ۱۴۴.۸۳۹۷ ین ژاپن و ۸.۷۹۵۴ یوان چین معامله شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: