کد خبر: ۳۰۲۰۲۰
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
0
پول‌نیوز - رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ و ابلاغ‌های صورت گرفته مقرر شد تا شش ماه آینده همه دام‌های سبک و سنگین پلاک‌دار و داری هویت‌ شوند که در کنار دیگر تدابیر اندیشیده شده، بتوانیم جلوی قاچاق دام را بگیریم که البته هم اکنون قاچاق دام به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

علی مؤیدی عصر امروز در حاشیه چهارمین نشست دبیران کمیسیون‌های برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سراسر کشور گفت: با توجه به پیگیری‌ها و تأکیدات رئیس جمهوری و وزیر کشور طی جلسات و نشست‌های متعدد تصمیم‌های مناسبی اتخاذ شد و ضوابطی در نظر گرفته‌ایم که جلوی قاچاق دام را بگیریم که البته طی ماه‌های گذشته شاهد کاهش آن و افزایش کشفیات دام زنده بودیم.

پلاک‌دار شدن دام‌ها تا 6 ماه آینده

وی ادامه داد: در 8 روز گذشته میانگین کشفیات دام قاچاق نسبت به قبل 3 تا 4 برابر شده است.

مؤیدی گفت: آمارها نشان می‌دهد طی هشت ماه گذشته، روزانه 400 رأس کشفیات دام قاچاق داشتیم که طی 8 روز گذشته، متوسط کشفیات در روز به بیش از 1200 رأس رسیده و نشان می‌دهد که سه برابر افزایش کشفیات داشته‌ایم.

او اضافه کرد: اخیراً ضوابطی در راستای ساماندهی، حمل و نقل و جابجایی دام از یک ناحیه، منطقه و استان به استان دیگر تدوین و ابلاغ شده است که این ضوابط از سوی دولت و با پیگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و دستگاه‌های متولی از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه، سازمان دامپزشکی، نیروی انتظامی و غیره هر یک وظایفی برعهده دارند و در این نشست دو روزه که امروز بعدازظهر به پایان رسید، همه آن‌ها در این راستا توجیه شدند که نهایت همکاری و همدلی در راستای جلوگیری از خروج دام داشته باشند.

به گفته وی، پلاک‌کوبی دام‌ها و هویت‌دار شدن آن‌ها یکی از مهمترین تصمیمات اتخاذ شده در راستای این ضوابط و نشست‌ها بوده که مقرر شده تا شش ماه آینده همه 73 میلیون رأس دام سبک و سنگین هویت‌دار شوند که از کجا تولید و در کجا نگهداری می‌شوند.

وی افزود: تعیین تکلیف هویت‌دار شدن و پلاک‌دار شدن دام‌ها با سازمان دامپزشکی است تا جابجای دام از یک شهرستان به یک شهرستان دیگر و از یک استان به استان دیگر را رصد کنیم. هم‌چنین دام‌های عشایر باید هویت‌دار شوند که بتوانیم آن‌ها را نیز رصد کنیم.

او در پاسخ به این سؤال که هویت‌دار شدن دام‌ها چقدر زمان و بودجه نیاز دارد و تا آن زمان چه برنامه‌ریزی در راستای کاهش قاچاق دام صورت گرفته است اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و ابلاغ‌های صورت گرفته، مقرر شد تا شش ماه آینده همه دام‌ها پلاک‌دار و هویت‌دار شوند و بودجه آن نیز توسط سازمان دامپزشکی و از سوی دامداران تأمین خواهد شد. اما با توجه به زمان بر بودن این راهکار، مقرر شده تا مقررات و ضوابط ابلاغ شده اجرایی شود که البته کشفیات افزایش یافته در حوزه قاچاق دام نشان می‌دهد دستگاه‌ها هر یک وظایفشان در این راستا انجام داده و می‌دهند اما باید تلاش بیش‌تری از سوی متولیان امر صورت گیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: