کد خبر: ۳۰۲۸۵۰
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
0
مدیر عامل شرکت انرژی انگلیسی_هلندی شل گفت:« روسیه دومین تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی است و می‌تواند اولین تولید کننده این سوخت در جهان باشد» .
پول‌نیوز - بن ون بوردن، مدیر عامل شرکت انرژی انگلیسی_هلندی شل گفت روسیه با دارا بودن بزرگترین ذخایر گاز طبیعی جهان می‌تواند تولید کننده شماره یک این سوخت در دنیا باشد .

این مقام بلندپایه می گوید تقاضای گاز طبیعی به خاطر هدف جهانی خارج کردن زغال سنگ از زنجیره تولید انرژی و فرصت بالای استفاده از منابع تجدیدپذیر به سرعت افزایش یافته است .

روسیه دومین تولید کننده بزرگ گاز طبیعی

ون بوردن گفت:« فرصت های روسیه در این زمینه زیاد است». وی تأکید کرد که این کشور بزرگترین صادر کننده گاز طبیعی جهان است .

وی گفت:« روسیه دومین تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی است و می‌تواند اولین تولید کننده این سوخت در جهان باشد» .

ون بوردن اظهار داشت که  شرکت بزرگ انرژی گزپروم پروژه خط لوله نورد استریم را طی 20 سال گذشته اجرایی و ساخالین2 ، اولین تسهیلات روسیه برای تولید گاز طبیعی مایع را با همکاری شل راه اندازی کرده است .

این شرکت دولتی روسی در حال ساخت خط لوله نورد استریم 2 است و بر روی «بالتیک ال ان جی» کار میکند که طرحی جدید با مشارکت شرکت شل است .

وی گفت:« این ها بخش کوچکی بودند از آنچه طی 20 سال انجام شده است. ظرفیت روسیه برای 20 سال آینده بیشتر از این است. با وجود سابقه روسیه در صنعت نفت، قدرت آکادمیک بالای آن در نوآوری ها و عمق ذخایر طبیعی، این فرصت وجود دارد و باید از آن بهره برداری کرد» .

ون بوردن اضافه کرد که روسیه دورنمایی وسیع برای ساخت صنعتی دارد که نه تنها برای خودش مفید است بلکه به مهار تغییرات جوی جهان هم کمک می کند .

طبق اطلاعات وزارت انرژی روسیه، این کشور در 2018، 725.17 میلیارد متر مکعب گاز تولید کرد. تنها آمریکا بالاتر از آن قرار داشت که 861.5 میلیارد متر مکعب تولید کرده بود .
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: