کد خبر: ۳۰۳۱۸۹
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
0
پول‌نیوز - ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برنامه تشدید مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی را در دستور کار قرار داد.

نمونه‌های قاچاق و تقلبی کالاهای دخانی در 3 بسته‌بندی متفاوت شامل «تنباکوهای دوسیب جعلی با بسته‌بندی به‌صورت پاکت‌های اصطلاحاً ساندیسی»، «تنباکوهای دوسیب جعلی با بسته‌بندی‌های سطلی‌» و «تنباکوهای دوسیب جعلی با بسته‌بندی باکس‌های 10 تایی که فاقد تصاویر بهداشتی هستند» به فروش می رسند.

تشدید مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی

براساس آمار در 10 سال گذشته میزان مصرف تنباکوی میوه‌ای در کشور 2 هزار تن بود که امروز این آمار چند برابر افزایش یافته است این در حالی است که ضرر و زیان ناشی از مصرف تنباکوی میوه‌ای به مراتب از تنباکوی سنتی بیشتر است ولی میزان استقبال از مصرف این نوع تنباکو به مراتب افزایش یافته است.

افزایش مصرف تنباکوی میوه‌ای در کشور، زمینه را برای عرضه کالای تقلبی و غیربهداشتی و قاچاق فراهم کرده است از این رو طی ماه‌های گذشته شاهد گسترش ورود تنباکوهای تقلبی و جعلی به کشور بوده‌ایم؛ تنباکوهایی که بیشتر در کشورهای همسایه تولید و از استان‌های جنوبی وارد کشور می‌شوند.

آنگونه که در تصاویر زیر قابل مشاهده است، نمونه‌های اصلی و تأیید شده مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور نقش و نگار بهداشتی دارند اما نمونه‌های تقلبی فاقد هر گونه پیام بهداشتی هستند.

تصاویری از نمونه‌های اصلی و تأیید شده و نمونه‌های تقلبی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: