April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۳۶۹۶
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
0
مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی گفت: صادرات کالا‌های صنعتی و معدنی (به غیر از میعانات گازی) در ۱۱ ماهه سال گذشته به رقمی بالغ بر ۲۸ میلیاردو ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.
افزایش 8 درصدی صادرات محصولات صنعتی و معدنی
پول‌نیوز - صادرات محصولات صنعتی و معدنی بدون احتساب میعانات گازی افزایش حدود ۸ درصدی داشته است.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول‌نیوز، مسعود کمالی اردکانی با اعلام این خبر اظهار داشت: در حالیکه میزان کل صادرات ۱۱ ماهه سال ۹۷ (بدون احتساب میعانات گازی) در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد حدود ۶ درصدی را نشان می‌دهد، صادرات محصولات صنعتی و معدنی (بدون احتساب میعانات گازی) رشد نزدیک به ۸ درصدی داشته است.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی افزود: صادرات کالا‌های صنعتی و معدنی (به غیر از میعانات گازی) در ۱۱ ماهه سال گذشته به رقمی بالغ بر ۲۸ میلیاردو ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.

کمالی اردکانی اضافه کرد: در مدت مذکور در گروه محصولات پتروشیمیایی، محصولات پتروشیمی با ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار و ۱۴ درصد رشد، محصولات پایه نفتی شامل قیر و روغن‌های صنعتی با حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار و ۱۲ درصد رشد و محصولات عمده پلیمری نیز با حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار صادرات، ۳ درصد رشد را در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ تجربه کرده اند.

وی در خصوص صادرات کالا‌های گروه معدن گفت: مواد معدنی و صنایع فلزی شامل سنگ آهن، فولاد، فلزات رنگین و لوله و پروفیل ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات داشته است. همچنین صادرات صنایع غیر فلزی شامل سیمان، کاشی، سنگ‌های تزئینی و دیگر اقلام این گروه نیز با ۱.۷ میلیارد دلار صادرات، رشد یک درصدی را نسبت به سال ۹۶ نشان می‌دهند.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی، ضمن اشاره به رشد صادرات برخی از اقلام مهم صنعتی اظهار داشت: صادرات لوازم خانگی انرژی بر و غیر انرژی بر به ارزش ۴۴۰ میلیون دلار با ۱۷ درصد رشد همراه بوده است، محصولات نساجی و پوشاک با ۲ درصد رشد به رقمی حدود ۴۲۰ میلیون دلار رسیده و همچنین صادرات فرش ماشینی و موکت با ۱۴ درصد رشد به رقمی بالغ بر ۳۹۰ میلون دلار رسیده است.

وی افزود: همچنین در مدت یاد شده صادرات قطعات و لوازم یدکی انواع خودرو، موتورسیکلت و قطعات جمعاً ۱۳۰ میلیون دلار با ۶۰ درصد رشد، سیم و کابل با ۲۱۶ میلیون دلار و ۳۰ درصد رشد، تراکتور، کمباین، ماشین آلات کشاورزی و صنایع غذایی و شیرآلات صنعتی و ماشین ابزار مجموعاً ۱۷۶ میلیون دلا ر و ۲۶ درصد رشد همراه بوده است.

گفتنی است؛ بازار‌های اصلی محصولات صنعتی و معدنی عمدتاً کشور‌های همسایه مثل عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه و همچنین سایر کشور‌ها از جمله هند، چین، اندونزی، سوریه و ازبکستان است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: