April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۵۳۳۰
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
0
یکی از راهکارهای افزایش امنیت سرویس اینترنت بانک و جلوگیری از جرائم و کلاهبرداری‌ های مرتبط با خدمات پرداخت الکترونیکی، استفاده از رمز یکبارمصرف یا OTP است.
ایمن سازی استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک بانک سرمایه با رمز یکبارمصرف
پول‌نیوز - سرویس اینترنت بانک یکی از پرکاربردترین سرویس هایی است که مشتریان می توانند امور بانکی مانند: پرداخت قبوض، دریافت صورتحساب، انتقال وجه، خرید شارژ و دیگر انواع خدمات متنوع بانکی را از طریق آن انجام دهند.

با توجه به در دسترس بودن کلیه اطلاعات حساب مشتری پس از ورود به سرویس اینترنت بانک حفظ امنیت رمز ورود از مهمترین ارکان استفاده از این سرویس است.

یکی از راهکارهای افزایش امنیت این سرویس و جلوگیری از جرائم و کلاهبرداری‌ های مرتبط با خدمات پرداخت الکترونیکی، استفاده از رمز یکبارمصرف یا OTP است.

رمز پویا و یا رمز یکبار مصرف (One Time Password)  که به اختصار OTP  خوانده می شود، رمزی‌ است که فقط یکبار و آن هم برای یک تراکنش می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

رمز پویا در مقابل رمز ثابت به منظور جلوگیری از جرائم مرتبط با سوءاستفاده از رمزهای ثابت طراحی شده است.

ایمن سازی استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک بانک سرمایه با رمز یکبارمصرف

مهمترین مزیت استفاده از OTP به جای رمز ثابت این است، که سرقت اطلاعات با دانستن رمز عبور قبلی (ثابت) غیر ممکن می شود و با استفاده از این روش امنیت در حوزه استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک افزایش می یابد و در عین حال سرقت‌های مالی را می توان کاهش داد؛ با استفاده از این روش مجرمان فضای مجازی و افرادی که قصد برداشت غیر مجاز از حساب بانکی را داشته باشند نمی‌توانند با استفاده از رمز قبلی (ثابت) که در اختیار دارند وارد سامانه اینترنت بانک شوند چرا که این رمز باطل و برای هر بار ورود به سامانه رمز عبور جدیدی در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

از این رو بانک سرمایه چندیست براساس دستورالعمل های ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی و به منظور افزایش امنیت حساب کاربران، «برنامک رمزساز بانک سرمایه» را برای ورود به اینترنت بانک راه اندازی  کرده است.

پیش تر «برنامک رمزساز سرمایه» برای تولید رمز پویای ورود به اینترنت بانک عملیاتی شده بود و در بروزرسانی اخیر این برنامه، امکان استفاده از آن به صورت همزمان جهت تولید «رمز پویای ورود به اینترنت بانک» و «رمز دوم پویای کارت های سرمایه» فراهم شده است.

برنامک رمزساز سرمایه قابلیت نصب بر روی گوشی های دارای سیستم عامل اندروید و IOS  را دارد و مشتریان بانک می توانند با مراجعه حضوری به یکی از شعب درخواست خود برای فعال سازی اپلیکیشن صدور رمز یکبار مصرف ارائه دهند و سپس با دانلود این برنامک و فعالسازی آن حسب نیاز و ضرورت رمز دوم یکبار مصرف را دریافت کنند.

مشتریان بانک سرمایه جهت دانلود و یا دریافت نرم افزار مطابق با سیستم عامل موبایل خود و اطلاع از نحوه فعال سازی آن به وب سایت بانک سرمایه به نشانی www.sbank.ir  و یا به یکی از شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: