کد خبر: ۳۰۵۷۳۹
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
0
حباب سکه 580 تومان شدپول‌نیوز - رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: امروز اونس جهانی و همچنین نرخ ارز، تغییر چندانی نداشته و این موضوع سبب شده تا قیمت سکه به ۴میلیون و ۹۷۵هزار تومان بازگردد.

محمد کشتی آرای افزود: در ۲روز گذشته بازار سکه و طلا تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز و همچنین قیمت جهانی طلا قرار داشت و هیجان قیمتی سبب شد تا سکه مرز ۵میلیون تومان را رد کند.

وی تصریح کرد: ازبعد از ظهر روز گذشته قیمت‌ها از تب و تاب افتاد و روند کاهش در پیش گرفت.

وی ادامه داد: اکنون در بازار هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴میلیون و ۹۷۵هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون و ۷۷۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۹۶۵هزار تومان معامله می‌شود.

کشتی آرای بیان کرد: با توجه به کاهش تقاضا، حباب سکه نسبت به روز گذشته تقریبا ثابت بوده و اکون ۵۸۰هزار تومان است.

این فعال بازار طلا و جواهر توضیح داد: هنگامی که در بازار تقاضای بیش از عرضه به وجود می‌آید، حباب سکه افزایش می‌یابد و باید گفت در اثر تغییرات جزیی و روند کاهشی تقاضا حباب سکه نیز افزایش نیافته است.

وی گفت: هر مثقال طلای ۱۷عیار به عنوان مبنای معاملات امروز به نرخ یک میلیون و ۹۳۶هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۴۴۷هزار تومان داد و ستد می‌شود.

وی درباره علت روند افزایشی قیمت سکه تا ۵میلیون و ۵۰هزار تومان در عصر روز گذشته توضیح داد: زمانی که قیمت سکه و طلا در بازار صعودی می‌شود، هیجان کاذب به وجود می‌اید و این روند سبب افزایش نرخ و عدم ثبات قیمت‌ها می‌شود بنابراین دیروز نیز همین مساله اتفاق افتاد و سبب شد تا قیمت‌ها روند صعودی به خود بگیرند البته خوشبختانه در ساعات آخر قیمت‌ها روند نزولی یافت و به زیر ۵میلیون تومان بازگشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: