April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۶۲۵۰
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
0
پول‌نیوز - حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه با همراهی هیات عالی رتبه در ادامه سفر خود با کشیش دماسکینوس منصور رهبر مسیحیان ارتودوکس برزیل در شهر سائوپائولو دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نمایندگی ولی فقیه، سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این ملاقات با اشاره به ارتباط بین روحانیت و علمای ادیان ابراهیمی کمک به  تقریب ادیان و مذاهب  می کند، گفت: خداوند در قرآن کریم در آیات الهی خود اهل کتاب را به توحید و نزدیکی فرا خوانده است.

ایشان در ادامه افزود: همه جنگ هایی که در سالهای اخیر اتفاق افتاده به دلیل دوری از معنویت بوده است. متاسفانه آنهایی که در عراق و سوریه آدم کشی کردند و معابد مسیحیان و ... را تخریب کردند و این کارها را انجام داده اند  مسلمان نمی دانیم.

سید رضا تقوی در ادامه این دیدار بیان داشت: پیام اسلام پیام صلح، پیام انسانیت و خدمت به بشریت است نه پیامی که به کشتار و تخریب منتهی بشود .

نماینده معظم رهبری گفت: این نگاه امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب ما امام خامنه ای است ، در جبهه اسلامی سیاست تقریب ادیان ، تقریب مذاهب و گفتگوی بین ادیان ایجاد کرده ایم .

و لذا ما در سیاست جمهوری اسلامی برای تقویت معنویت و خدمت هرچه بیشتر به بشریت سعی می کنیم ارتباط مان را با علمای سایر ادیان تقویت کنیم .

وی با تاکید به اینکه ما حتی در سیاست های خارجی خود دیپلماسی دین را ترویج می کنیم، اظهار دلشت: اگر از طریق دیپلماسی این مباحث سیاسی را دنبال کنیم می تواند به نزدیکی ملتها و بشریت کمک کند.

نماینده ولی فقیه افزود: 40 سال از انقلاب ما می گذرد با وجود دشمنی های آمریکا و متحدانشان که با ما داشتند اما اهداف این انقلاب محقق شد . این انقلاب با شعار های دینی و مذهبی از طریق بشر یک عالم دینی ایجاد شده است. پس این دین آنقدر قدرت دارد که بتواند ملت را متحول کند و نظام 2500 ساله شاهنشاهی را در هم بکوبد و متحول نماید . منتهی باید دین خوب عرضه شود منطق دین منطق فطرت است.

ایشان در ادامه تصریح کرد و گفت: ویژگی امام خمینی (ره) این بود که دین را براساس فطرت بشری معرفی نموده است و به همین دلیل موفق عمل نمود .

امام خمینی (ره) با عملکرد خود نشان داد که دین می تواند موجب ایجاد تحول و انفجار در ملت ها شود درحالیکه غربیان دین را افیون ملت ها می دانند .

این مقام مسوول با اشاره به اینکه این دیدار فرصت خوبی است، گفت: امیدواریم مردم و جوانان را با علمای دینی بسوی هدف صحیح هدایت نماییم. الحمدلله شما نیز در کار خودتان موفق هستید .

 کشیش دماسکینوس منصور رهبر مسیحیان ارتودوکس برزیل در دیدار با نماینده ولی فقیه بیان داشت: من بسیار علاقه مند هستم که مجددا به ایران بیایم ، وقتی خانه امام خمینی را دیدم خیلی متاثر شدم . و با خود گفتم تا زمانیکه روح امام خمینی ( ره ) در ایران سیطره دارد با موفقیت همراه خواهد بود زیرا که امام خمینی با رفتار و کردار خود به عنوان یک عالم دینی به تمام دنیا نشان داد که می توان موفق بود. گروههایی هستند که افکار شیطانی و دین شیطانی دارند. از زمانیکه ایران به دنبال تولید علم است و در این مسیر حرکت می کند می تواند کارها را پیش ببرد و سرانجام خیر بر شر غلبه خواهد کرد .
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: