April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۶۷۵۰
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
0
پول‌نیوز -  معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان از رهایی محکوم به قصاص پس از هشت سال با رضایت اولیای دم خبرداد.

مظفر حمزه گفت: در نخستین ماه از بهار پرونده‌ای با موضوع قتل عمد در شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بندرعباس با صلح و سازش و نجات جوان زندانی مختومه شد.

وی در تشریح جزئیات این پرونده اظهار کرد: دراوایل سال جاری پرونده‌ای با موضوع قتل عمدی در یک نزاع در روستایی در حوزه قضائی شهرستان حاجی آباد مطرح و پس از تحقیقات اولیه توسط مقام قضائی و مرجع انتظامی مشخص شد که در حاشیه یک مراسم عروسی؛ نزاعی رخ داده و فردی ۱۸ ساله حین نزاع بر اثر اصابت چاقو جان خود را از دست داده است.

حمزه ئی افزود: با تلاش صورت گرفته در سریعترین زمان ممکن ضارب دستگیر شد و به ایراد جرح با چاقو و قتل مقتول و شرب خمر اقرار نمود.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان در ادامه عنوان کرد: باتکمیل پرونده و درخواست قصاص اولیاء دم و اعلام ختم تحقیقات و رسیدگی در شعبه اول دادگاه کیفری استان هرمزگان حکم قصاص قاتل (ه-ع) صادر شد.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بیان کرد: با توجه ندامت قاتل، شعبه ۲۱ شورای حل اختلاف شهرستان بندرعباس مستقر در زندان مرکزی بندرعباس به پرونده ورود نموده و با تشکیل جلسات متعدد اعضای شورا و خانواده مقتول در روستای محل سکونت وی و با حضور ریش سفیدان، بزرگان و خیرین محلی در نهایت این تلاش‌ها به بار نشست و اولیاء دم با مصالحه رضایت خود را اعلام و قاتلی که جوانی خود را با اشتباهی مرگبار تباه نموده بود با گذشت اولیاء دم دوباره به زندگی بازگشت.


منبع: میزان
برچسب ها: قصاص ، هرمزگان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: