April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۷۴۹۷
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
0
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش رگباری و احتمال وقوع تگرگ در برخی مناطق کشور طی دو روز آینده خبر داد.
پول‌نیوز - احد وظیفه ضمن پیش‌بینی شرایط جوی کشور اعلام کرد: براساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب شنبه (۲۸ اردیبهشت‌) در استان‌های واقع در نواحی مرکز، جنوب، جنوب شرق، بخش‌هایی از استان‌های واقع در شمال شرق، شمال غرب و غرب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این‌که فردا و پس‌فردا (یکشنبه و دوشنبه ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت‌) به جز شمال شرق، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید را همچنان در ساعات بعد از ظهر در شمال غرب و غرب کشور خواهیم داشت، اظهار کرد: بارش در منطقه شمال غرب در این مدت شدیدتر می‌شود. همچنین امروز (۲۸ اردیبهشت‌) شدت بارش در ارتفاعات مرکزی کرمان و شمال سیستان و بلوچستان و فردا (۲۹ اردیبهشت‌ماه) در ارتفاعات مرکزی کرمان و جنوب آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود. همچنین در این نواحی احتمال وقوع تگرگ وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۳۱ اردیبهشت و اول خرداد) در مناطق شمال غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، نواحی مرکزی، بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق این وضعیت تداوم خواهد داشت.

وظیفه با اشاره به این‌که از لحاظ تغییرات دمایی تا روز دوشنبه (۳۰ اردیبهشت‌) روند افزایشی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق را خواهیم داشت، گفت: از روز سه‌شنبه با نفوذ جریانات شمالی، کاهش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و سپس در شمال شرق رخ خواهد داد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به این‌که امشب هوای تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، اظهار کرد: فردا هوای تهران صاف، در اواخر وقت همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد است، همچنین فرداشب هوای تهران صاف و گاهی با وزش باد همراه خواهد بود. بیشترین و کمترین حد دمای تهران ۳۲ و ۱۹ درجه سانتیگراد است.

وی در پایان گفت: پس‌فردا دوشنبه (۳۰ اردیبهشت‌) هوای تهران کمی تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین حد دمای ۳۱ و ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: هواشناسی ، بارش تگرگ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: