April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۸۴۱۱
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
0

پول‌نیوز - رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، گفت و گو را برای ایجاد ثبات موثر دانست اما تصریح کرد که مذاکره مستقیمی با همتایان ایرانی نداریم.

ژوزف دانفورد روز چهارشنبه در اندیشکده بروکینگز در مورد رویارویی احتمالی نظامی بین آمریکا و ایران افزود: گفت و گو می‌تواند تأثیر تثبیت کننده در یک رابطه باشد، اما این موضوع باید یک چارچوب مشخص صورت گیرد.

وی ادامه داد: رابطه مقامات نظامی در حال انجام است اما همانطور که می‌دانید ما مذاکره مستقیم با همتایان ایرانی خود نداریم.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره مخدوش بودن اطلاعات درباره ایران به خصوص با توجه به سابقه اطلاعات اشتباه در جنگ عراق، اضافه کرد: افراد می‌توانند وثاقت اطلاعات را زیر سوال ببرند اما باید بگویم که در آخر هفته گذشته برخورد مین با کشتی‌ها، حملات هوایی با پهپادها و شلیک موشکی به حوالی سفارت ما در بغداد وجود داشته است.

داونفورد درباره ادعای تهدید ایران که استقرار نیروهای اضافی ایالات متحده را در خاورمیانه به دنبال داشت هم اظهار کرد: هیچیک تهدید جدیدی نیستند. آنچه جدید بود، الگوی جریان تهدید آمیز بود که از یمن تا خلیج فارس و عراق گسترش یافت.

وی در اظهاراتی متناقض با آنچه که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروها از افغانستان مطرح کرده بود، گفت: هیچ کسی پیشنهاد نداده است که آمریکا نیروهای خود را تا زمانی که مبارزه با تروریسم مورد توجه است، خارج کند.

این ژنرال آمریکایی این مساله را مذاکره شدنی ندانست.

مساله اظهارات متناقض در میان مقامات آمریکا، در دولت ترامپ بسیار رایج است به گونه‌ای که وقتی ترامپ درباره آمادگی خود برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران صحبت کرد، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد همچنان بر ۱۲ شرط خود باقی است.

هنگامی که ترامپ در ژاپن تنها مساله با ایران را دست نیافتن به سلاح اتمی دانست، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد تا حصول شروط ۱۲ گانه، کارزار فشار حداکثری و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران باقی خواهد بود.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آخرین سفر خود به نیویورک از "تیم ب" سخن گفت که آنها قصد دارند ترامپ را به جنگ ناخواسته با ایران بکشانند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: