پول‌نیوز - دانشمندان چینی یک روش مبتنی بر هوش مصنوعی برای شناسایی حرکات انسان با استفاده از امواج صوتی ارائه کردند.

 محققان دانشگاه فناوری ووهان چین از یک شبکه دو بعدی آرایه‌ای آکوستیک و شبکه‌های عصبی کانولوشن برای تشخیص، تجزیه و تحلیل صدای فعالیت‌های انسانی استفاده کردند.

با استفاده از آرایه آکوستیک که دارای ۲۵۶ گیرنده و چهار فرستنده فراصوت است اطلاعات مربوط به چهار فعالیت مختلف(نشستن، ایستادن، راه رفتن و سقوط کردن) جمع‌آوری و با الگوریتم هوش مصنوعی شناسایی می‌شود.

محققان از یک سیگنال ۴۰ کیلوهرتز برای جلوگیری از هرگونه آلودگی بالقوه مانند نویز در اتاق معمولی استفاده کردند و آن را از دیگر صداها تشخیص دادند.

گوا سینووا، استاد مهندسی مکانیک و الکترونیک دانشگاه فناوری ووهان گفت: از این فناوری می‌توان در سیستم زنگ خطر پزشکی و یا در منزل برای کنترل افراد استفاده کرد.

سیستم‌های صوتی به دلیل موارد مربوط به حریم شخصی نسبت به دوربین‌های کنترلی دستگاه تشخیصی بهتری هستند. البته از دیگر معایب سیستم‌های تصویری عدم تشخیص صحیح در نور کم یا دود است، اما امواج صوتی از این شرایط خاص محیطی تأثیر نمی‌گیرند و در نتیجه انتخاب مناسب‌تری خواهند بود.

نتایج این تحقیق در نشریه Applied Physics Letters منتشر شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: