کد خبر: ۳۰۹۱۰۰
۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
0
سرقینی گفت: طی برنامه‌ای تدوین شده به دنبال احیای ۵۰۰ معدن تعطیل شده و بازگشت آن‌ها به عرصه تولید هستیم.
پول‌نیوز - جعفر سرقینی معاون معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طی سال ۹۷ بالغ بر ۸.۵ میلیارد دلار صادرات از بخش معدن و صنایع معدنی انجام گرفته است.

500 معدن تعطیل شده احیا می‌شود

سرقینی افزود: امسال علیرغم اعمال تحریم‌های غیرقانونی بر بخش معادن و صنایع معدنی ایران، قطعا و طبق برنامه ریزی انجام گرفته روند صادرات تداوم دارد و سعی خواهیم کرد میزان صادرات سال گذشته را امسال نیز حفظ کنیم.

معاون معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در سال ۹۷ بیش از ۸.۵ میلیون تن فولاد با وجود تامین نیاز داخلی، صادر شده است.

وی بابیان اینکه وزارت صمت به دنبال خام فروشی سنگ تزیینی نیست، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که جلوی خام فروشی در بخش معدن به خصوص در بخش سنگ‌های تزئینی را بگیریم.

سرقینی گفت: تعطیلی معادن مشکل دار، راه حل مناسبی نیست؛ برنامه بازسازی صنایع استخراجی معادن کشور در دستور کار است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۸.۵ میلیون تن صادرات فولاد داشتیم و امسال به دنبال بهبود روند صادرات فولاد هستیم.

معاون معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: صادر کنندگان بخش معدن هیچگونه نگرانی نداشته باشند، هر بازرگان دارنده کارت بازرگانی به شرط تضمین برگشت ارز و مشخص بودن نمایندگی کدام معدن، برای صادرات با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد.

سرقینی گفت: وقتی پروانه معدنی صادر شد نباید مزاحمتی ایجاد شود، اما گاه در این خصوص مشکل داشتیم، اما هم اکنون تعامل خوبی صورت گرفته است.
در صنایع معدنی با مازاد مصرف در داخل روبرو هستیم

وی ادامه داد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت ما حافظ حقوق همه مصرف کنندگان هستیم و بر اساس منافع مردم روابط خود را با انجمن‌های معدن تنظیم می‌کنیم.

معاون معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: معادن کوچک برای وزارت صنعت، معدن و تجارت از بابت اشتغالزایی در مناطق دور افتاده کشور دارای اهمیت بالایی است و طی یک برنامه جامع در صدد حمایت ویژه از معادن هستیم.

سرقینی گفت: طی برنامه‌ای تدوین شده به دنبال احیای ۵۰۰ معدن تعطیل شده و بازگشت آن‌ها به عرصه تولید هستیم. معادن کشور باید در ابتدا به واحد‌های فرآوری نزدیک، محصول ارایه کنند.

وی افزود: به دنبال آن هستیم تا معادن را به مصرف کننده واقعی واگذاری کنیم، اما قانون می‌گوید باید از مزایده واگذار کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: