کد خبر: ۳۰۹۱۶۹
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
0
سه تفاهم‌نامه، قرارداد تأمین مالی و تولید ناوگان حمل و نقل ریلی کشور امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی به امضا رسید.
3 تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان ریلی به امضا رسیدپول‌نیوز - همزمان با افتتاح هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی تفاهم‌نامه همکاری‌ علمی بین دانشکده راه‌آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشکده فنی و مهندسی پرتوی پرتغال به امضا رسید. در این تفاهم‌نامه دو دانشکده توافق کردند نسبت به تبادل استاد، دانشجو و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک اقداماتی لازم را انجام دهند، از سوی دیگر در این تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تحقیقاتی بین دو دانشکده امضا شد.

در حاشیه این نمایشگاه از طریق ویدئو کنفرانس دستور تردد ۴۰۰ واگن باری لبه بلند در راه آهن منطقه یزد داده شد این واگن‌ها از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید به بهره‌برداری رسیده است.

برای نخستین بار این واگن‌ها روز گذشته از بافق یزد مواد معدنی بارگیری کرده و امروز با دستور مدیر عامل راه‌آهن سیر خود را برای جابه‌جایی مواد معدنی در این منطقه آغاز کردند.

همچنین در این نمایشگاه ۳ تفاهم‌نامه و قرارداد برای نوسازی ناوگان ریلی به امضا رسید؛ یکی از این تفاهم‌نامه‌ها مربوط به تأمین مالی خرید واگن باری از محل منابع مالی بازار سرمایه بوده که توسط شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن و شرکت راه آهن حمل و نقل به امضا رسید در این تفاهم‌نامه طرفین توافق کردند در زمینه تأمین منابع مالی و ارائه خدمات مشاوره برای نوسازی و بهسازی ناوگان ریلی از محل منابع مالی بازار سرمایه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

همچنین قرارداد پرداخت یارانه صرفه‌جویی سوخت برای طرح توسعه حمل و نقل بار و مسافر بین راه آهن و شرکت ریل پرداز سیر به امضا رسید و مقرر شد از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت به استناد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید طرفین بتوانند برای تولید ۵۰ دستگاه واگن باری لبه بلند با استفاده از ظرفیت‌های داخلی با یکدیگر همکاری کنند.

سومین قراردادی هم که در این نمایشگاه به امضا رسید از محل یارانه صرفه‌جویی سوخت برای طرح توسعه حمل و نقل ریلی به استناد ماده ۱۲ رفع موانع تولید بین شرکت راه آهن و شرکت توکا ریل به امضا رسید و در این تفاهم نامه مقرر شد برای خرید ۲۰۹ دستگاه واگن لبه بلند ۶ محوره از طریق تولید داخل با یکدیگر همکاری کنند.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی و ششمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه آهن روز‌های ۱۹ تا ۲۲ خرداد ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
برچسب ها: حمل و نقل ریلی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: