کد خبر: ۳۰۹۲۲۵
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲
0
پارچه نهایی محصولی است با مقاومت فوق العاده بالا که در مقایسه با سایر انواع الیاف به مراتب بیشتر دوستدار محیط زیست است. برای تولید این پارچه در مقایسه با کتان 3 برابر آب کمتری مصرف می شود و تاثیرات منفی جزیی روی خاک دارد.

پول نیوز؛ سمیه علی اصغری- دوپ کیکس از یک محصول جدید به عنوان اولین کفش کاملا گیاهی! ضد آب رونمایی کرده است. این محصول که به میزان زیادی مورد توجه رسانه ها قرار گرفته می تواند اهمیت زیادی در تولید نسل جدیدی از کفش های طبیعت گردی به عنوان یکی از پرفروش ترین انواع کفش در جهان داشته باشد.

هم اکنون استفاده از پارچه گورتکس به طور گسترده برای تولید کفش های ضد آب طبیعت گردی رواج دارد اما پارچه جدید مورد استفاده در دوپ کیکس که در واقع ساختار فیبری از گیاه شاهدانه دارد می تواند به تولید کفش های سبک تر و ارزان تر و در عین حال کاملا ضد آب منتج شود.

تولید اولین کفش ضد آب گیاهی! (+عکس)

همانطور که عنوان شد این محصول 100 درصد گیاهی است زیرا براساس اطلاعات ارائه شده برای تولید رویه کفش از کنف ضد آب (حاصل پردازش ویژه فیبر گیاهی)، برای کفی داخلی از چوب پنبه طبیعی و برای زیره از پلاستیک بازیافتی استفاده شده است و البته اشاره به این نکته الزامی است که این محصول در پرتغال و در محیطی با رعایت اصول اخلاقی(رعایت حقوق کارگر)در رابطه با کارگران تولید شده است. با این تفاسیر می توانیم دوپ کیکس را یک کفش دوستدار محیط زیست نیز در نظر داشته باشیم.

تولید اولین کفش ضد آب گیاهی! (+عکس)

در رابطه با مراحل تولید این پارچه ویژه هر چند اطلاعات دقیقی ارائه نشده اما می توان به این اشاره کرد که تولیدکننده ابتدا اجازه می دهد تا بوته شاهدانه 4 تا 6 هفته در زمین رشد کند. سپس برداشت آغاز شده و محصولی که به کارخانه می رود وارد خط برش می شود تا به رشته های بسیار نازکی تبدیل شود، البته در این میان طی چند مرحله برای حذف ناخالصی ها الیاف تمیز می شوند. سپس الیاف خام با استفاده از تکنیک ویژه ای توسط بخار پردازش شده و تقریبا ساختاری شبیه نخ به خود گرفته و دارای قابلیت بافت می شوند. سپس مرحله ای شبیه ریسندگی شروع می شود و در نهایت نخ حاصله برای تولید پارچه کنفی استفاده می شود.

تولید اولین کفش ضد آب گیاهی! (+عکس)

پارچه نهایی محصولی است با مقاومت فوق العاده بالا که در مقایسه با سایر انواع الیاف به مراتب بیشتر دوستدار محیط زیست است. همچنین برای تولید این پارچه در مقایسه با کتان 3 برابر آب کمتری مصرف می شود و تاثیرات منفی کمتری روی خاک دارد.

برای افزودن قابلیت ضد آبی، تیم سازنده دوپ کیکس یک لایه مخصوص را روی پارچه اضافه می کند که علاوه بر آب گریزی به سادگی نیز می توان آثار لکه ها و گرد و غبار را از کفش نظافت کرد.

گفتنی است چوب پنبه مورد استفاده برای کفی داخلی کفش طی زمان تغییر شکل نخواهد داد و علاوه بر انتقال رطوبت و گرما دارای خاصیت ضد میکروب و قارچ نیز است.

 تولید اولین کفش ضد آب گیاهی! (+عکس)


برچسب ها: کفش ، گیاهی ، الیاف ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: