April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۹۳۳۴
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
0
برای پروژه مدنظر ما از یک کاپریس کلاسیک کوپه هاردتاپ مدل 1973 استفاده شده که به جرات می توان گفت این بهترین مدل تولید شده از شورولت کاپریس در تمام دوران است.

پول نیوز؛ مازیاردانیالی- برای آنهایی که طرفدار خودروهای عضلانی دهه 70 آمریکا هستند؛ قطعا از بهترین اتفاقات ممکن ملاقات با یکی از اعضا خانواده "کاپریس" خواهد بود. نام کاپریس در خط تولید شورولت(از سال 1965 تا کنون) دقیقا همان محبوبیتی را تداعی می کند که ماستنگ برای فورد یا چلنجر برای داج دارد. به رغم آنکه مدل های روز کاپریس همچنان تولید می شوند اما مالکیت و رانندگی با یکی از انواع کلاسیک آن موقعیتی ویژه محسوب می شود که نمی توان آنرا با چیز دیگری معاوضه کرد از این رو شخصی سازی ها و تیونینگ مدل های کلاسیک کاپریس جز فعالیت های محبوب تیونرها محسوب می شود که در مطلب امروز پول نیوز سراغ یکی از همین پروژه ها می رویم تا نتیجه کار را مشاهده کنیم.

برای ملاقات با یک شاهکار از ماستنگ اینجا را کلیک کنید.

کاپریس در انواع سدان فول سایز، استیشن، کوپه کانورتیبل و هاردتاپ روی خط تولید جنرال موتورز قرار داشت و مدل های جدید آن نیز در رده سدان کامپکت و متوسط قرار دارند اما برای پروژه مدنظر ما از یک کاپریس کلاسیک کوپه هاردتاپ مدل 1973 استفاده شده که به جرات می توان گفت این بهترین مدل تولید شده از شورولت کاپریس در تمام دوران است.

کار با جستجو برای یافتن یک کاپریس کلاسیک 73 آغاز شد. در این مرحله جستجوی اینترنتی در سایت های فروش خودرو به عنوان روش کار انتخاب و در نهایت خودروی مناسب با قیمت 8500 دلار انتخاب و خریداری می شود. اعضا تیم تیونینگ یافتن این خودرو را یک اتفاق نادر می دانند زیرا کیلومتر کاپریس آنها تنها 23 هزار مایل را نشان می داد و بنابراین با یک خودروی فوق العاده تمیز سر و کار داشتند.

پروژه ای که تیونینگ آن 5 سال زمان برده است را اینجا ببینید!

برای این پروژه رنگ گیلاسی متالیک انتخاب می شود و پس از 3 مرحله رنگ سرانجام کیفیت رنگ مورد تایید گروه قرار می گیرد. مرحله بعد رسیدگی به وضعیت چرم سقف ثابت خودرو است. چرم مشکی باکیفیت، برای پوشش بیرونی سقف و زه استیل برای اطراف شیشه نصب می شود تا ظاهر خودرو به مراتب بهتر از وضعیت اول آن شود.

»»»برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگ می توانید آنرا در یک صفحه جدید(Open image in new tab) باز کنید.

ملاقات با یک هیولای خیابانی از 1973(+عکس)

ملاقات با یک هیولای خیابانی از 1973(+عکس)

تیم تیونینگ سپس سراغ گریل کاپریس می روند که اهمیت بالایی در نمای پروژه دارد. چراغ های دوتایی کاپریس در هر طرف درون فریمی از استیل براق قرار دارند و برای این خودرو از یک گریل اختصاصی استفاده شده که قسمت میانی آن دارای حالتی بافت مانند و لوگوی بزرگ فلزی در مرکز آن قرار گرفته است. بامپر جلو نیز همان مدل استاندارد کارخانه است که با دقت بالایی پرداخت شده و ظاهری آینه ای را به نمایش گذاشته است.

سریع ترین ماستنگ آبی را اینجا ببینید!

ملاقات با یک هیولای خیابانی از 1973(+عکس)

ملاقات با یک هیولای خیابانی از 1973(+عکس)

برای خودرویی بدین زیبایی قطعا انتخاب رینگ مناسب کار بسیار دشواری است اما این مسئولیت حساس را برند مطرح "روچی" برعهده گرفته! تا زیبایی کم نظیری را به نمایش بگذارد. در چرخ عقب از رینگ 18 اینچی روچی و تایرهای 26 اینچی پیرلی استفاده شده تا شیب افزایشی خودرو روبه جلو در بهترین حالت ممکن قرار گیرد البته این ساختار با سیستم تعلیق "اکو ایر" حس سواری بر یک کشتی پرنده را برای راننده در کاپریس ایجاد می کند.

ملاقات با یک هیولای خیابانی از 1973(+عکس)

اما در بخش موتور نیز تغییرات کاملی را باید گزارش کرد. قلب تپنده استاندارد با یک موتور 8 سیلندر 7 لیتری  "ال اس 7" کوروت جابجا شده و یک سوپرشارژر مگنوسون به همراه سیستم تغذیه موتور با نیتروس اکساید وظیفه افزایش قدرت مجموعه تا 1300 اسب بخار را برعهده دارد.

یک عضلانی در جنگ با زامبی ها را اینجا ببینید!

ملاقات با یک هیولای خیابانی از 1973(+عکس)

ملاقات با یک هیولای خیابانی از 1973(+عکس)

نمای داخل کابین کاملا به استانداردهای کلاسیک خود پایند بوده و صندلی یکپارچه آن در ردیف جلو هنوز هم دلبری های خاص خود را دارد. البته یک فرمان روچی هماهنگ با رینگ ها جز تغییرات اصلی نمای داخلی کابین است.

لحظه به لحظه یک پروژه تیونینگ را اینجا دنبال کنید!

ملاقات با یک هیولای خیابانی از 1973(+عکس)

در پایان یک می توان نمره بالایی به پروژه کاپریس کلاسیک 73 داد زیرا هم میزان تغییرات بویژه در بخش موتور مطلوب و حرفه ای است و هم تلاش شده تا روح کلاسیک این خودرو کمتر دستخوش تغییرات شود. تصور کنید رانندگی با این هیولای خیابانی چه هیجانی را به همراه خواهد داشت!

ملاقات با یک هیولای خیابانی از 1973(+عکس)

ملاقات با یک هیولای خیابانی از 1973(+عکس)

ملاقات با یک هیولای خیابانی از 1973(+عکس)

 زیبای سرخ؛ خودرویی که باید آنرا ملاقات کرد!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: