April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۰۸۸۳
۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
0
پول‌نیوز - بیست و دومین سالگرد تاسیس گروه دی ۸ در دفتر حزب سعادت در استانبول برگزار شد.

۲۲ دومین سالگرد تاسیس گروه دی ۸ (۸ کشور در حال توسعه شامل ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه) با حضور تمل کاراملا اوغلو رهبر حزب سعادت، عبدالله گل رئیس جمهور اسبق ترکیه، سرکنسول ایران در استانبول و نمایندگان و مقامات کشور‌های عضو برگزار شد.
تانسو چیلر نخست وزیر پیشین ترکیه نیز پیامی برای این نشست فرستاد.

رهبر حزب سعادت در این نشست با بیان اینکه دی ۸ در نتیجه تلاش‌های مرحوم نجم الدین اربکان شکل گرفت، اظهار داشت: طرحی مانند دی ۸ نتیجه یک سیاست خارجی و یک ایمان راسخ و بزرگ بود. دی ۸ بدنبال روابط اقتصادی خوب بین اعضا بود تا همه این کشور‌ها توسعه یابند. باید یادآور شد که قدرت اقتصادی، قدرت سیاسی را نیز به همراه می‌آورد.

وی افزود: به عنوان کشور‌های اسلامی برای رهایی از مشکلاتی که با آن‌ها دست به گریبان هستیم باید بین خودمان راهی پیدا کنیم. کشور‌های پیشرفته صنعتی از زیرپا گذاشتن حقوق بین‌الملل ابایی ندارند. آن‌ها با بهانه‌های ساختگی کشور‌ها را به اشغال خود در آوردند و حقوق انسان‌ها را تضییع کردند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: گروه دی 8 ، استانبول
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: