کد خبر: ۳۱۱۸۶۸
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
0
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر آمادگی کشورمان جهت برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دوکشور ایران و عمان در نیمه دوم امسال در تهران، خواستار برگزاری نشست تجاری بین شرکت های توانمند خصوصی دو کشور شد.

پول‌نیوز - رضا رحمانی در دیدار با وزیر صنایع و تجارت عمان با اشاره به وجود اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و حسن همجواری، گفت: دو کشور از روابط مطلوب سیاسی که بستر مهمی جهت توسعه و ارتقای سطح مراودات تجاری هستند برخوردارند و لازم است مناسبات در حوزه‌های صنعتی، معدنی، سرمایه گذاری مشترک و صادرات مجدد گسترش یابد.

وزیر صمت: هدف‌گذاری 4 میلیارد دلاری مبادلات تجاری با عمان

شایان ذکر است، وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران که در صدر هیاتی بلند پایه دولتی به مسقط سفر کرده است، امروز چهارشنبه با علی بن مسعود السنیدی "وزیر صنعت و تجارت سلطنت عمان" دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درخصوص موضوعات هجدهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک و دیگر موضوعات اقتصادی، صنعتی و بازرگانی مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.

طرفین ضمن ابراز خرسندی بابت توسعه سطح مراودات تجاری بین دو کشور بویژه در دو سال اخیر، بر رسیدن به رقم هدف‌گذاری شده ۴ میلیارد دلاری مبادلات تجاری تاکید کردند.

علی بن مسعود السنیدی "وزیر صنعت و تجارت سلطنت عمان" نیز با اشاره به اینکه سلطان قابوس پادشاه سلطنت عمان همواره بر توسعه روابط دو جانبه بین دو کشور دوست و برادر ایران و عمان تاکید دارد،بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالایی برخوردار است که می‌توانیم از این فرصت ها در راستای منافع ملی دو کشور بهره برداری کنیم.

در ادامه این دیدار که سفیر جمهوری اسلامی ایران و مسئولان عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشورمان و مسئولان عالی وزارت صنعت و تجارت عمان حضور داشتند، دو طرف درباره دسترسی به بازارهای آسیای میانه و آفریقا، تقویت زیر ساخت‌های حمل و نقل کالا، تسهیل تجارت فیمابین دو کشور و همچنین رفع برخی از چالش های شرکت های ایرانی مقیم عمان رایزنی کردند.

گفتنی است، تشویق سرمایه گذاری مشترک، حضور در مناطق آزاد دو کشور و تامین مواد غذایی و میوه و تره بار از ایران از دیگر موضوعات مطرح در این دیدار بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران که ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و عمان را بر عهده دارد، به همراه هیاتی از مسئولان عالی نهادهای تجاری، صنعتی و دریایی برای سفری دو‌ روزه و دیدار با مقامات عمانی وبازدید از مراکز صنعتی به مسقط رفته است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: