April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۲۹۰۱
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
0
طلب افراد از موسسه در سه خراسان(رضوی، جنوبی و شمالی) از ابتدای کانورت ها 1300 میلیارد تومان بوده که 1170 میلیارد آن پرداخت شده و در حال حاضر مبالغ بدهکاری موسسه به سپرده گذاران تا سقف یک میلیارد تومان فقط 130 میلیارد تومان می باشد که آنهم پس از تهیه لیست و راستی آزمایی پرداخت می شود.

پول‌نیوز - همایش حوزه خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی موسسه اعتباری کاسپین با حضور علی صادقی، رئیس هیئت سرپرستی موسسه؛ محمد مرادبیگی و نبی اله کشوری، اعضای هیئت سرپرستی؛ جواد پایین محلی، معاون منابع انسانی؛ ابراهیم حیدرپور، مدیر امور حراست؛ علی سهرابی، مدیر حوزه، معاون، کارشناسان و روسای شعب این حوزه برگزار شد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، علی صادقی رئیس هیئت سرپرستی موسسه ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا (ع) گفت: طی سه ماه خدمت بنده حقیر و اعضای محترم هیئت سرپرستی در موسسه اعتباری کاسپین تلاش ما سروسامان دادن به موسسه بوده که خواسته بانک مرکزی و ماموریتی که بر عهده ما گذاشته نیز همین بوده است و در این راستا همه مان تلاش می کنیم تا مشکلات موسسه رفع گردد.

تلاش هیئت سرپرستی سروسامان دادن به کاسپین است

علی صادقی با اشاره به طلب افراد از موسسه در حوزه خراسان افزود: طلب افراد از موسسه در سه خراسان(رضوی، جنوبی و شمالی) از ابتدای کانورت ها 1300 میلیارد تومان بوده که 1170 میلیارد آن پرداخت شده و در حال حاضر مبالغ بدهکاری موسسه به سپرده گذاران تا سقف یک میلیارد تومان فقط 130 میلیارد تومان می باشد که آنهم پس از تهیه لیست و راستی آزمایی پرداخت می شود.

نظارت نمایندگان محترم سران قوا بر کاسپین

رئیس هیئت سرپرستی موسسه گفت: کاسپین موسسه ای است که سران محترم سه قوه(ریاست محترم جمهور، مجلس و قوه قضاییه) و نمایندگان محترم قوا بر آن نظارت دارند. آرامش امروزمان را در کاسپین مدیون عنایت ویژه مقام معظم رهبری، سران محترم قوا و حمایت بی دریغ بانک محترم مرکزی هستیم.

ضرورت تلاش مضاعف همکاران برای وصول مطالبات معوق

صادقی با اشاره به آمار بالای مطالبات مشکوک الوصول در حوزه خراسان تصریح کرد: ضمن آنکه همکاران ارجمند باید دقت داشته باشند تا در انجام کار مشتریان تبعیض قائل نشوند، از عزیزان توقع می رود در وصول مطالبات تلاش مضاعف داشته باشند تا از محل وصولی ها طلب مشتریان هم پرداخت شود. مسئولان شعب نیز باید برنامه ریزی و تقسیم کار بین همکاران را بر عهده داشته و نظارت مستمر و مضاعف بر وصول مطالبات داشته باشند.

اگر پرسنل عزیز اطلاعات را کامل کنند به سامانه نهاب متصل می شویم

صادقی با بیان اینکه به حوزه ها تفویض اختیار شده، اما باید مدیریت هزینه صورت پذیرد، افزود: در رابطه با وصول معوقات، یکی از مشکلات ما ناقص بودن اطلاعات مشتریان است که باید پرسنل عزیز وقت بگذارند و اطلاعات را کامل کنند تا پس از تکمیل اطلاعات و ارایه به بانک مرکزی بتوانیم به سامانه نهاب متصل شویم.

شعب موظفند مشکل مشتریان را در شعبه حل کنند

رئیس هیئت سرپرستی موسسه با بیان این مطلب که؛« از تمامی مشتریان تعاونی ها به لحاظ صبر، بردباری، تحمل و همکاری شایسته آنها تقدیر و تشکر ویژه داریم»، تاکید کرد: شعب موظف هستند مشکل مشتریان را در همانجا حل کنند یا همان لحظه با مسئولین حوزه تماس بگیرند تا مشکل مرتفع گردد، چرا که این امر، ضمن اینکه وظیفه ذاتی همکاران شعبه است، باعث وفادارای مشتریان می گردد.

صادقی افزود: آمار افرادی که هنوز کارت شان را از موسسه دریافت نکرده اند دو هزار نفر می باشد و مقرر گردیده ارایه کارت به افراد زیر 18 سال و اتباع خارجی نیز از طریق بانک سپه انجام شود که دستورالعمل و شیوه صدور ارسال گردیده است.

نگاه مثبت هیئت سرپرستی به کلیه همکاران

در ادامه همایش حوزه خراسان معاون منابع انسانی گفت: از برکات حضور اعضای هیئت سرپرستی در موسسه، واریز حقوق، مزایا و پاداش در کارت حقوقی متصل به شتاب و افزایش حقوق پرسنل بر اساس قانون کار صورت پذیرفته و همه این موارد، گواه روشنی از نگاه های مثبت هیئت محترم سرپرستی به کلیه همکاران موسسه کاسپین است.

تلاش همواره مدیران ارشد موسسه برای احیا موسسه

جواد پایین محلی با اشاره به سئوال مطرح شده راجع به آینده کاری کارکنان و موسسه خطاب به روسای شعب تاکید کرد: مدیران ارشد موسسه همواره تلاش می کنند تا موسسه دوباره احیا گردد، اما پاسخ به سئوالات شما به تلاش و همت خود پرسنل بر می گردد. بنابراین بخشنامه ها را به دقت مطالعه و در اجرای آنها دقت نمایید زیرا که اطلاعات شما تاثیر مستقیم با پست، مسئولیت و کار شما دارد. انتظار می رود پرسنل با برنامه ریزی، نظم، انضباط، روابط عمومی و برخورد خوب با مشتریان و انجام امور محوله به نحو احسن انجام وظیفه نمایند. همچنین تلاش و کار خود را مضاعف کرده بحث وصول مطالبات را جدی گرفته، از هیچ تلاشی در این خصوص دریغ نکنید.

موسسه برنامه ای برای تعدیل نیرو ندارد

پایین محلی افزود: در رابطه با بحث تعدیل نیرو که مطرح شد، باید بگویم موسسه برنامه ای برای تعدیل نیرو ندارد، مگر اینکه کسی با عملکردش باعث تعدیل خودش شود. در خصوص قرارداد های شش ماهه و سه ماهه هم بعضی ابهامات در پرونده ها وجود داشت که نتیجه ای حاصل نشد، ولی این سه ماه، فرصت مناسبی برای رفع ابهامات است و جای نگرانی نیست.

حفظ اسرار موسسه مسئله ای بسیار پراهمیت و مهم است

در پایان مراسم، رئیس هیئت سرپرستی موسسه بر تلاش مضاعف برای پیگیری معوقات، تقسیم کار در شعب، مبحث فایو اس(منظم بودن، تمیز بودن، مرتب بودن و هماهنگ بودن، ویترین شعبه)، مرتب سازی پرونده ها و کلاسه بندی آنها، اتخاذ تدبیر به قید فوریت در تحویل پرونده های تسهیلات به نزدیکترین شعبه، حفظ پرسنل موجود، حفظ اسرار موسسه که مسئله ای بسیار پراهمیت و مهم است و احیای موسسه به شرط تلاش، تدبیر و توکل تاکید و با تقدیر و تشکر از آقای سهرابی، مدیر حوزه از روسای شعب درخواست کردند مطالب مطرح شده در همایش را به پرسنل منتقل و اجرا نمایند.

سهم بسزای حوزه خراسان در منابع و مصارف کاسپین

خاطرنشان می شود: پیش از سخنان رئیس هیئت سرپرستی موسسه، مدیر حوزه خراسان ضمن عرض خیرمقدم به رئیس، اعضای هیئت سرپرستی، مدیران ارشد ستادی، کارشناسان و روسای شعب حوزه خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی گفت: امور شعب خراسان با استقرار مرکزیت چهار تعاونی منحله فرشتگان، الزهرا، بدرتوس و پیوند، همچنین تعدادی از شعب امید جلین از 8 تعاونی منحله تحت ساماندهی موسسه، سهم بسزائی را در میزان منابع و مصارف، نیروی انسانی، تعداد شعب، اموال و دارائی های موسسه و ... دارد.

علی سهرابی با اشاره به تعداد شعب، پرسنل و منابع و مصارف حوزه متبوع برخی از آمار و اطلاعات حوزه را به این شرح بیان کرد: در بخش پرداخت وجوه سپرده گذاران مجموع تعاونی ها از طریق توزیع کارت های بانکی از مجموع 5187 کارت تاکنون 4544 کارت جمعا بالغ بر 2،700 میلیارد ریال شارژ شده و 643 کارت دیگر بالغ بر 161 میلیارد و 500 میلیون ریال در نوبت شارژ قرار دارد. همچنین در خصوص سپرده گذاران بدر توس از مجموع 676 کارت تعداد 625 کارت بالغ بر 1،600 میلیارد ریال شارژ شده و تعداد 51 کارت بالغ بر 90 میلیارد ریال در نوبت شارژ می باشند.

مدیر حوزه خراسان ادامه داد: در بخش وصول مطالبات، میزان وصولی در سال 97 مبلغ 1500 میلیارد و از ابتدای سال 98 مبلغ 220 میلیارد ریال می باشد که 20 درصد تهاتر و 80 درصد نقد به مرکز ارسال گردیده است. همچنین در بخش اعتبارات در سال 97 تعداد 104 فقره تسهیلات در قالب طرح پایدار، سرمایه و تمدیدی بالغ بر 15 میلیارد ریال در شعب حوزه پرداخت گردیده است. در بخش پشتیبانی نیز از تعداد 29 شعبه این حوزه 24 شعبه تملیکی و 5 شعبه سبزوار، کاشمر، آشخانه، جاجرم و فاروج و همچنین 2 سوله انبار استیجاری می باشد.

در ادامه همایش چند تن از روسای شعب به نمایندگی از روسای دیگر، نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با تسریع در روند و روال نامه نگاری ها و پاسخ به آنها، رفع مشکلات حساب های بانک ها که مربوط به تعاونی منحله فرشتگان بوده است، ناهمخوانی در کانورت تسهیلات و ... بیان کردند که آقای صادقی، رئیس و آقای مرادبیگی، عضو هیئت سرپرستی موسسه با پاسخ های اقناعی به سئوال کنندگان ارایه طریق فرمودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: