کد خبر: ۳۱۳۱۲۸
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
0
تولید گاز آرژانتین به ۱۴۰ میلیون متر مکعب در روز در ماه ژوئن رسید که بالاترین حد طی یازده سال گذشته است.

تولید گاز آرژانتین رکورد زدپول‌نیوز - تولید گاز آرژانتین به 140 میلیون متر مکعب در روز در ماه ژوئن رسید که بالاترین حد طی یازده سال گذشته است.


این مقدار 5.8 درصد رشد را در مقایسه با همین دوره در سال گذشته نشان می دهد.

وزارت خزانه داری آرژانتین دلیل این رشد را افزایش تولید در حوزه شیل واکا مورتا می داند. وسعت این حوزه به اندازه بلژیک است و می تواند یکی از بزرگترین ذخایر نفت و گاز شیل در جهان باشد.

تولید نفت آرژانتین هم در ماه ژوئن به 497 هزار بشکه در روز رسید که 2.5 درصد نسبت به همین ماه در سال قبل بیشتر بود .به این ترتیب تولید نفت آرژانتین برای شانزدهمین ماه پیاپی رشد داشت.

دولت آرژانتین اعلام کرد این رشد تولید نفت می‌تواند صادرات این کشور را تقویت کند. آرژانتین در ماه ژوئن توانست روزانه بین 4.33 و 6.3 میلیون متر مکعب گاز به شیلی صادر کند.

کسری تجارت انرژی آرژانتین در نیمه اول سال جاری تا 126 میلیون دلار کاهش یافت. کسری تجاری آرژانتین در نیمه اول 2018 بیش از یک میلیارد دلار بود.

مائوریسیو ماکری، رئیس جمهور آرژانتین که به دنبال انتخاب دوباره در ماه اکتبر است، روی حوزه واکامورتا حساب کرده تا واردات انرژی را کاهش دهد و این کشور را تبدیل به صادرکننده صرف هیدروکربن سازد و به این ترتیب یک منبع جدید درآمد خارجی به دست آورد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: تولید گاز ، آرژانتین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: