کد خبر: ۳۱۳۴۹۳
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
0

پول‌نیوز - بسیاری از گردشگرن و مسافران قبل از سفر خود به استانبول به نبال بهترین و مشهورترین موزه های استانبول هستند تا بتوانند از این موزه های بازدید داشته باشند. از مهمترین و مشهورترین آنها می توان به موزه هنرهای اسلامی کاخ ابراهیم پاشا و موزه مدرن اشاره کرد.

آیا شما نیز به دنبال بازدید از بهترین موزه ها در استانبول و تور های استانبول لحظه آخری هستید؟ آیا می دانید که ویژگی ها و آثار مربوط به هر کدام از موزه ها چیست؟ شما می توانید با رزرو تور استانبول در اولین فرصت به دست آمده از بهترین و مشهورترین موزه ها دیدن داشته و تجربیات بسیار خوبی را به دست بیاورید. توجه داشته باشید که شهر استانبول با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی خود یکی از بهترین مقاصد گردشگری در سال های گذشته می باشد به طوری که سالانه میلیون ها گردشگر از کشورهای مختلف برای بازدید این جاذبه ها، روانه استانبول می شوند. در میان جاذبه های این شهر، موزه ها در اولویت های بازدید گردشگران و توریست ها واقع شده است. موزه های شهر استانبول در نوع خود بی نظیر و از آثار باشکوهی برخوردار هستند که هر بیننده ای را به وجد می آورد. از مهمترین و مشهورترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

-         موزه باستان شناسی استانبول

-         موزه مدرن استانبول

-         موزه موزاییک استانبول

-         موزه هنر های اسلامی کاخ ابراهیم پاشا

-         موزه کارخانه راحمی کوچ

در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد هر کدام از موزه های مذکور توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

موزه باستان شناسی:

به گزارش سفر باتو ، موزه باستان شناسی یک از قدیمی ترین و زیباترین موزه ها می باشد که آثار بسیار جالب و حیرت انگیزی را می توانید در این موزه مشهده کنید. توجه داشته باشید که موزه مذکور از سه بخش مجزا از جمله موزه باستان شناسی، موزه پاویون کاشی کاری و موزه باستان شرق تشکیل شده است و در هر کدام از این بخش ها میلیون ها آثار با ارزشی واقع شده است که گردشگران می توانند کلکسیونی از یک تاریخ را در این موزه مشاهده کنند. ساخت این موزه به سال های 1811 میلادی باز می گردد و طراحی و معماری آن نیز به سبک یونانی بوده که البته بعدها برخی از قسمت های آن مورد بازسازی واقع شده است. اگر شما نیز قصد سفر با تور استانبول را دارید می توانید بازدید از موزه باستان شناسی را در اولویت های خود قرار دهید.

 

موزه مدرن:

از دیگر جدیدترین و پربازدیدترین آنها  می توان به موزه مدرن اشاره نمود که این موزه در میان تمام موزه های استانبول از زیبای بسیار منحصر به فردی برخوردار بوده و از آخرین تکنولوژی جهان در ساخت آن استفاده شده است. در این موزه می توان آثار با ارزشی از انواع مجسمه، نسخه های هنری و نقاشی های مدرن را مشاهد کرد که همه این آثار در کل جهان از شهرت بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین این موزه با داشتن سینم و رستوران کوچک در دل خود توانسته است از مهمانان و مسافران خود نیز پذیرایی لازم را داشته باشد. اگر شما نیز قصد دارید تا از متفاوت ترین و زیباترین آنها بازدید داشته باشید می توانید موزه مدرن را در اولویت های بازدید خود قرار داده و از نزدیک شاهد ادغام هنر و تکنولوژی باشید. از میان مطالب پیشین سایت: دیدنی های سفر به سنگاپور و استانبول

 

موزه موزاییک:

موزه موزاییک یکی از جالب ترین آنها به شمار می آید توجه داشته باشید که موزه مذکور دارای شهرت جهانی می باشد به طوری که در این موزه می توانید شاهد کارگاه های کوچک برای کودکان نیز باشد که در آن نحوه طراحی و تولید موزاییک را می توان فرا گرفت. توجه داشته باشید که موزاییک های تولید شده در انبارهای مخصوصی نگهداری می شوند و منتظر یک مکان جدیدتری هستند. موزاییک هایی که در این موزه واقع شده اند مربوط به دوره بیزانس ها و عثمانی ها بوده و در این موزاییک های تصاویر بسیار جالبی از شکار پادشاهان و نوع حکومت آنها به رخ کشیده شده است. بر اساس تخمین ها ارائه شده در حیاط موزه در حدود 80000000 قطعه موزاییک به کار رفته است که بسیاری از موزاییک ها از جنس شیشه و آهک می باشد. واقع شدن این موزه در نزدیکی میدان سلطان احمد نیز بزرگ ترین نقاط مثبت برای بازدید راحت و آسان گردشگران و توریست ها می باشد.

 

موزه هنرهای اسلامی کاخ ابراهیم پاشا:

موزه هنرهای اسلامی کاخ ابراهیم پاشا از دیگر مشهورترین موزه ها محسوب می شود که گردشگران و توریست ها می توانند گنجینه های بسیار با ارزشی از هنرهای مذهبی را در این موزه مشاهده نایند. کاخ ابراهیم پاشا بعد از اعدام وی در اوایل به عنوان زندان و دفتر ثبت مورد استفاده قرار گرفت که بعدها به شکل موزه در آمد. توجه داشته باشید که قدمت این کاخ به سال 1524 باز می گردد و یکی از دیدنی ترین جاذبه های تاریخی شهر استانبول نیز می باشد. از مهمترین آثاری که گردشگران و مسافران می توانند در این موزه از آنها بازدید داشته باشند می توان به قالی ها، گلدان های زیبا، ابزار و ادوات جنگی، ظروف بسیار گران قیمت و غیره اشاره نمود. بسیاری از هنرمندان و اهل ادبیات سالانه از این موزه بازدید داشته و سعی بر آن دارند تا بهترین لحظات را برای خود به ارمغان بیاورند. شما نیز میتوانید با رزرو تور استانبول از این موزه زیبای استانبول دیدن داشته باشید.

 

موزه کارخانه راحمی کوچ:

یکی از زیباترین و دیدنی ترین موزه کارخانه راحمی کوچ می باشد که در محله ی هاسکوی واقع بوده او در زمان عثمانی های تاسیس شده است. توجه داشته باشید که این موزه با داشتن آثار آهنی بسیار جالب خود توانسته است در لیست بهترین و پربازدیدترین آنها واقع شده و هر ساله از میلیون ها گردشگر و توریست استقبال داشته باشد. هم چنین علت نام گذاری این موزه هم به خاطر داشتن دست ساخت های آهنی و استیل آن می باشد و گردشگران می تواند سیر تکامل صنایع مختلف از جمله خودروسازی را به راحتی در این مکان مورد مشاهده خود قرار دهند. اگر شما نیز قصد بازدید از بهترین موزه های شهر استانبول را دارید می توانید موزه راحمی کوچ را در اولویت های خود قرار داده و بهترین لحظات را در این مکان سپری نمایید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: