April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۴۰۲۴
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
0
این پنج رقم معرفی شده شامل دو رقم انگور و سه رقم زردآلو است.

پول‌نیوز - رییس موسسه تحقیقات علوم باغبانی گفت: در چند ماهه اخیر پنج رقم جدید محصول باغی از سوی این موسسه معرفی شده و ۱۴ رقم دیگر نیز از انواع میوه‌های معتدل و سردسیری تا پایان امسال معرفی خواهد شد.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، شکراله حاجی‌وند افزود: این پنج رقم معرفی شده شامل دو رقم انگور و سه رقم زردآلو است.

وی ادامه داد: ۱۴ رقمی که توسط پژوهشکده میوه‌های معتدل و سردسیری این موسسه تحقیقاتی در دست معرفی است، شامل دو رقم گیلاس، شش رقم زردآلو، دو پایه انگور، دو رقم سیب و دو رقم جدید فندق می‌شود.

او با بیان اینکه موسسه تحقیقات باغبانی دارای هفت پژوهشکده است، گفت: این پژوهشکده‌ها شامل پژوهشکده میوه‌های معتدل و سردسیری، سبزی و صیفی، چای، مرکبات و میوه‌های نیمه گرمسیری، گل و گیاهان زینتی، پسته و همچنین خرما و میوه‌های گرمسیری است و یکی از مهمترین این پژوهشکده‌ها به لحاظ اهمیت و سطح زیرکشت مربوط به میوه‌های معتدل و سردسیری است.

رییس موسسه تحقیقات علوم باغبانی خاطرنشان کرد: پژوهشکده میوه‌های معتدل و سردسیری دارای ۶۱ محقق و هیات علمی است که ۹۷ پروژه تحقیقاتی مختلف از ۲۶ نوع محصول را در سراسر کشور دنبال می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: