کد خبر: ۳۱۴۷۵۴
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
0

پول‌نیوز - معاون دانشجویی دانشگاه تهران، از ابلاغ و اجرایی شدن طرح دانشگاه بدون دخانیات در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در دانشگاه تهران خبر داد.

 

دکتر حسن به‌نژاد، معاون دانشجویی دانشگاه، ضمن اعلام این خبر و با بیان اینکه آموزش عالی ازجمله مسیر‌های اساسی در جهت تحقق توسعه انسانی است، گفت: سلامت در کنار آموزش به‌عنوان یکی از شاخص‌های اصلی توسعه انسانی، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ بنابراین لازم است در دانشگاه، ارتقا یکپارچه سلامت فرد و محیط مد نظر قرار بگیرد.

 

وی، افزود: با توجه به آمار‌های موجود و آسیب‌های سلامت فردی، خانوادگی و اجتماعی مصرف دخانیات و هم‌چنین سیاست‌ها و اهداف دانشگاه تهران مبنی بر ایجاد محیط سالم در دانشگاه، حفظ محیط‌زیست و حرکت به‌سوی دانشگاه سبز، طرح «دانشگاه بدون دخانیات»، با هدف ترویج و ارتقاء سلامت جسم و روان دانشجویان و احترام به سایر اهالی دانشگاه اجرا می‌شود.

 

دکتر به‌نژاد، خاطر نشان کرد: خط مشی و دستورالعمل اجرایی دانشگاه بدون دخانیات پس از نقد و بررسی‌های متعدد در شورای فرهنگی و جلسات مشورتی با کانون‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی با رویکردی اجتماعی، فرهنگی، پیشگیرانه و سلامت محور و با التزام به قوانین مرتبط موجود در نهایت، ۵ مرداد ۱۳۹۸ در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه تصویب شد.

 

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه تهران، خط مشی، آئین‌نامه اجرایی، ترکیب و شرح وظایف شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی دانشگاه بدون دخانیات با مشارکت کلیه اهالی دانشگاه و به‌ویژه دانشجویان قابل اجرا است.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی، در پایان تصریح کرد: پس از صدور احکام اعضای شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و کارگروه‌های سه‌گانه، فرهنگی- اجتماعی، مشاوره - درمان و اطلاع‌رسانی و رسانه توسط رئیس دانشگاه تهران، برنامه‌های اجرایی طرح دانشگاه بدون دخانیات در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با همکاری اهالی دانشگاه تهران، ابلاغ و اجرا می‌شود.

برچسب ها: دانشگاه ، دخانیات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: