کد خبر: ۳۱۶۲۰
۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۲
0
وي در پاسخ به سئوال ديگري، درباره دليل عدم برگزاري راهپيمايي در اين روز علي رغم انتظاري كه مردم و رسانه‌ها داشتند، گفت: شرايط فعلي اقتضا نمي‌كند كه راهپيمايي داشته باشيم و با توجه به اينكه يك ماه ديگر سالگرد 22 بهمن است، مردم بغض و كينه خود را در اين روز خالي خواهند كرد.
به گزارش فارس نشست خبري اصغر آب‌خضر، قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي امروز در محل اين شورا برگزار شد.

وي در ابتداي سخنان خود با اشاره به اينكه حماسه 9 دي تقابل جدي با جنگ نرم بود، گفت: در اين روز مردم در برابر استكبار جهاني كه مقابل آرمان‌هاي امام(ره)، شهدا و دستاوردهاي انقلاب به ميدان آمده بود، به تقابل پرداختند كه در رسانه‌هاي مختلف به اين موضوع پرداخته شد.

رئيس ستاد بزرگداشت حماسه 9دي با بيان اينكه حماسه ماندگار 9 دي، بي‌نظير‌ترين حركت مردمي تاريخ انقلاب اسلامي در حفاظت از نظام مقدس جمهوري اسلامي و آرمان‌هاي انقلاب بود، گفت: در اين روز، فصلي جديد از بصيرت، هوشياري، دشمن‌شناسي و غيرت ديني و انقلابي در صحيفه تاريخ مبارزات مردم مسلمان ايران رقم خورد.

وي با بيان اينكه روز 9دي 1388 را حركت عظيم و فوق‌العاده مردم، در تاريخ‌ ماندگار كرد، تصريح كرد: آنچه در حماسه ماندگار 9 دي رخ داد، برخاسته از حركتي ايماني و خدايي بود كه به هيچ وجه با اراده انساني انجام شدني نيست.

قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي افزود: اين همان نكته‌اي است كه مقام معظم رهبري بارها در بيانات خود به آن تاكيد كرده‌اند و فرمودند كه در 9 دي دست اراده‌ الهي ديده شد و گرنه اين كاري نيست كه با اراده امثال ما انجام گيرد؛ اين دست قدرت الهي است؛ اين چيزها دست من و امثال من نيست.

وي تصريح كرد: جريان فتنه، بعد از انتخابات رياست جمهوري تلاش داشت تا ‌از اردوكشي‌هاي خياباني به عنوان اهرم‌ فشاري براي حذف نظام اسلامي يا وادار كردن آن به پذيرش فرآيند استحاله و كشيدن خط بطلان بر جمهوريت و اسلاميت نظام استفاده كند.

آب خضر، ادامه داد: جريان فتنه پس از مدتي، به اين نتيجه رسيد كه دروغ بزرگ تقلب، بيش از آنچه بوده، پتانسيل و ظرفيت به خيابان كشاندن بدنه اجتماعي را ندارد، لذا از ميانه راه با تعريف مفاهيم جديد و متوسل شدن به آئين‌ها و مراسم انقلاب، سعي داشت به هر نحو ممكن، جريان رو به زوال فتنه را زنده نگه دارد.

وي با اشاره به دلايل انتخاب آيين‌هاي ملي و مذهبي براي اغتشاش آفريني، گفت: حضور خياباني در آيين‌هاي ملي و مذهبي نياز به مجوز قانوني نداشت و از طرف ديگر در چنين روزهايي به دليل حساسيت رسانه‌ها و افكار عمومي امكان ديده شدن اعتراضات و ا غتشاشات افزايش مي‌يافت.

قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، اضافه كرد: سوءاستفاده و اغتشاش در آيين عبادي سياسي نماز جمعه كه محل اجتماع مسلمين است، حمله به سياست‌هاي آرماني انقلاب اسلامي در روز قدس، ايجاد آشوب در روز 13 آبان، ايجاد اغتشاش در روز 16 آذر و آخرين مورد آن شكستن حرمت ايام عزاداري ابا عبدالله (عليه‌السلام) را بايد در راستاي اهداف فتنه‌گران قلمداد كرد.

وي با اشاره به عاشوراي سال گذشته، اظهار داشت: برگزاري مراسم عزاداري در تكيه‌ها، حسينيه‌ها و مساجد موجب شد تا از ساعات اوليه صبح عاشورا، برخي باقيمانده‌هاي جريان فتنه از فرصت استفاده كنند و با حضور در خيابان‌ها با زدن كف و سوت و ضرب و جرح عزاداران و نمازگزاران روز عاشوراي حسيني، مساجد را آتش زنند.

رئيس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دي، فاجعه‌ توهين به عاشورا را در طول تاريخ بي‌سابقه دانست و تصريح كرد: نتيجه، برملا شدن ماهيت شوم و ضد دين جريان فتنه بود و بيشتر از گذشته آنها را در سراشيبي سقوط قرار داد و موجب بيزاري مردم از آنها شد.

وي با اشاره به اينكه حماسه 9 دي را هيچ يك از مسئولان و سازمان‌ها پيش بيني نمي‌كردند، گفت: جوشش عجيب مردم كه در 30 سال گذشته كمتر ديده شده بود و براي هميشه به حيات سياسي فتنه‌گران در افكار عمومي ملت پايان داد.

آب خضر در ادامه به بيان ويژگي‌هاي حماسه 9 دي پرداخت و اظهارداشت: مهمترين پيام حماسه ماندگار 9 دي، تجديد بيعت دوباره با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي و تمركز شعارهاي مردم در حمايت از ولايت بود.

وي افزود: مردم نشان دادند، در آستانه ورود به 32 سالگي انقلاب اسلامي، همچنان به نظام و انقلاب وفادارند و بر سر آرمان‌ها و ارزش‌هاي خويش ايستاده‌اند و هنگامي كه احساس كنند حادثه‌اي نظام و كشور را تهديد مي‌كند همه در يك جبهه واحد قرار مي‌گيرند و به مقابله با آن تهديد مي‌پردازند.

قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با بيان اينكه فتنه‌‌گران تا 9 دي، تسليم راي مردم و قانون نشده بودند، تصريح كرد: فتنه‌گران با هدف ضربه زدن به انقلاب، از هر فرصتي براي ايجاد بي‌نظمي، آشوب و اغتشاش استفاده مي‌كردند، اما در 9 دي مردم خشم و نفرت خود را نشان دادند و خواستار برخورد جدي با فتنه‌گران شدند.

رئيس ستاد بزرگداشت حماسه 9دي اضافه كرد: فتنه پس از انتخابات سال 88 به گونه‌اي پيش رفت كه به روشني دست استكبار جهاني و عوامل داخلي، در دامن زدن به التهاب‌ها و اغتشاش آفريني‌ها ديده مي‌شد.

وي تصريح كرد: يكي از اصلي‌ترين شعارهاي مردم شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي و پايبندي مردم به آرامان‌هاي انقلاب بود و در اين روز، مردم دست رد بر سينه كساني زدند كه پيش از اين موضوع جمهوري ايراني را طرح كرده بودند.

آب خضر با اشاره به اينكه نسل اول و دوم و سوم همه با هم در راهپيمايي 9دي آمده بودند، اظهار داشت: پيام آن‌ها اين بود كه همه نسل‌ها با انقلاب گره خورده و پيوند ناگسستني با آن دارند، حضور گسترده و ميليوني مردم در راهپيمايي اين نظريه را اثبات كرد كه به رغم برخي ريزش‌ها، انقلاب با رويش‌هاي بسياري روبروست.

وي با بيان اينكه 9دي به صحنه تجلي بصيرت و دشمن‌شناسي مردم تبديل شد، گفت: يك بار ديگر به جهانيان ثابت شد ملت ايران قدرت خاموش كردن هر فتنه‌اي را دارد و تحليل‌هاي اشتباه دشمنان نقش بر آب شد.

رئيس ستاد بزرگداشت حماسه 9دي در ادامه سخنان خود تصريح كرد: شعارهاي خودجوشي كه توسط مردم در روز 9دي سر داده شد، نشان داد مردم كشور تحليل‌گر هستند و به مسائل سياسي به خوبي واقفند و در اين راستا حتي از نخبگان جامعه هم شعور سياسي بالاتري دارند.

وي در ادامه با بيان اينكه براي پاسداشت حماسه 9 دي، هيچگونه حركت ميداني و راهپيمايي نداريم، گفت: نيازي به راهپيمايي نيست و اگر مردم احساس كنند دشمن دست طمع به ارزش‌هاي انقلاب دارد در صحنه حضور خواهند داشت.

قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي افزود: آنچه در برنامه‌هاي امسال پيش بيني شده، فعاليت‌هاي تحليلي و تبييني است و بصيرت افزايي نسل جوان است كه رهبري نيز در فرمايشات خود بيش از 73 بار به موضوع فتنه اشاره كرده اند.

وي با اشاره به اينكه برنامه‌هاي پاسداشت حماسه 9 دي از 2 الي 3 روز قبل شروع شده، گفت: نواخته شدن زنگ بصيرت در مدارس سراسر كشور، نامگذاري 31 خيابان به نام 9 دي در مراكز استان‌ها، اعزام سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته به سراسر كشور، رونمايي و توزيع نرم افزار تخصصي چند رسانه‌اي «روز بصيرت» در مدارس سراسر كشور، رونمايي از پنج عنوان كتاب با موضوع فتنه و توليد و اجراي نمايش «كليد» در حوزه هنري، از جمله برنامه‌هاي پاسداشت اين روز است.

*ثبت جهاني 9 دي در حال پيگيري است

آب خضر در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس، در خصوص ثبت جهاني روز 9 دي با توجه به حضور 4.5 ميليون تهراني در آن، با اعلام پيگيري اين موضوع، اظهار داشت: سال قبل به اين امر اقدام شده ولي اطلاع دقيقي از ثبت آن در دست نيست.

وي در پاسخ به سئوال ديگري، درباره دليل عدم برگزاري راهپيمايي در اين روز علي رغم انتظاري كه مردم و رسانه‌ها داشتند، گفت: شرايط فعلي اقتضا نمي‌كند كه راهپيمايي داشته باشيم و با توجه به اينكه يك ماه ديگر سالگرد 22 بهمن است، مردم بغض و كينه خود را در اين روز خالي خواهند كرد.

رئيس ستاد بزرگداشت حماسه 9دي، افزود: علي رغم اين هر وقت نياز باشد اين كار را انجام مي‌دهيم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: