April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:
کد خبر: ۳۱۷۲۲۸
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
0
سیستم فعلی، آموزش و تربیت را مبنا قرار داده و کمتر به استعدادیابی توجه کرده است.

پول نیوز - مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر لزوم توجه بیشتر نظام آموزش و پروش و تعلیم و تربیت بر استعدادیابی و شناخت قابلیت های فردی دانش آموزان تاکید کرد.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از فرینا، مراسم آغاز سال تحصیلی 1399ـ 1398 با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف کشور در هنرستان موقوفه دخترانه متقین (ایتام) برگزار شد.


مرتضی بانک در این مراسم با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس برگ غني و پر افتخار تاريخ كشور ماست؛ ٨ سال دفاع مقدس سرزمين ما علاوه بر نمايان كردن عرق و تعصب، نشانه بارز همدلي و همراهي مردم و سربازان نظام و عزم جدي در حراست از مرزهاي كشور بوده و هست.

 

در سیستم فعلی آموزش کشور کمتر به استعدادیابی توجه شده است


او افزود: آنچه خواب خوش و خيال خام دشمنان نظام و كشور را بر هم زده همين جسارت و رشادت فرزندان ميهن اسلامي در ناكام كردن برنامه هاي آنان است. قدرت و وحدت مردم کشور ما نشان داده مکر آمریکا مکر بسیار سستی است و نمی‌تواند استحکام این نظام را تحت شعاع قرار دهد.


مشاور رییس جمهور با تبریک به دانش‌آموزان برای اولین روز سال تحصیلی گفت: دوره مدرسه دوره بحث چرایی، سوال و پرسش است و دانش‌آموزان می‌خواهند در این دوره پاسخ چرایی‌های خود را بدانند و این مرحله یک دگردیسی مهم در دوره اجتماعی و زندگانی شما دانش‌آموزان است. از این رو فرصت غنیمتی است تا به پاسخ سوالاتی که برای آینده و زندگی است دست پیدا کنیم‌. دستیابی به این پاسخ‌ها نه از راه احساس بلکه از راه علم است و مدرسه محل دستیابی به پاسخ سوالات است.


مرتضی بانک اظهار داشت: آنچه امروزه در مسير تحقق اهداف و توسعه بنيادين در كشور به آن نيازمنديم همه در اين دوره حساس دانش آموزي اتفاق ميفتد. ورود به پيچيدگي انسان ها و كشف استعدادهاي نهفته و در ادامه به رشد و تعالي رساندن اين قابليت هاست كه بايد الگوي نظام آموزشي ما باشد.


او ادامه داد: معلمان و مربیان ما از نخبگان این کشور هستند. کسی که به طور حقیقی نکته‌ای به انسان می‌آموزد آن شخص را بنده خود قرار داده است‌.


به گفته دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ سیستم فعلی، آموزش و تربیت را مبنا قرار داده و کمتر به استعدادیابی توجه کرده است.


مرتضی بانک هم چنین بر اهمیت موضوع وقف نیز تاکید کرد و افزود: این سیستم در فرهنگ اسلامی میراثی ارزشمند است که در همه بخش‌ها به خصوص در بخش‌ اقتصادی کشور جریان دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: