April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۸۵۹۶
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
0
براساس آمار پیش بینی می شود که روند آرام بازار و ثبات موجود در ماه های آینده نیز تداوم خواهد داشت واکنون تولید در کشور درحال رشد است و در ماه های پیش روی، کاهش قیمت ها بر روند زندگی مصرف کننده نیز تاثیرگذاری خود را نشان می دهد.

پول نیوز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور گفت: رصد مستمر قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی و ضروری در سطح کشور نشان از کاهش قیمت ۹۳ قلم کالا داشته و نسبت به قیمت هفت قلم کالای دیگر تلاطم داشته، بررسی و اقدام های لازم برای ایجاد ثبات در قیمت آنها در دستور کار قرار دارد.

 

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول نیوز، رضا رحمانی افزود: براساس آمار پیش بینی می شود که روند آرام بازار و ثبات موجود در ماه های آینده نیز تداوم خواهد داشت واکنون تولید در کشور درحال رشد است و در ماه های پیش روی، کاهش قیمت ها بر روند زندگی مصرف کننده نیز تاثیرگذاری خود را نشان می دهد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در مصوبه های ستاد تنظیم بازار باید مصرف کننده و تولید کننده با هم مورد توجه قرار گیرند، تاکید کرد: برای تامین حقوق آنها، باید تصمیم ها به گونه ای اتخاذ شود که هیچ کدام آسیب نبینند.

 

رحمانی گفت: امسال سیاست وزارتخانه بر این مبناست که صادرات انواع کالا بر اساس رعایت ضوابط تامین اولیه نیاز کشور و در صورت مازاد تولید با اعمال مقررات تعرفه ای متناسب که البته مستلزم پایه کارشناسی است، اقدام شود.

 

وی پیرامون اجرای طرح نظارت در ایام منتهی به اربعین امام حسین(ع) و همچنین برنامه های توسعه ای صادرات کالا به کشور عراق گفت: باید مسیرهای کامیون ها از مسیرهای زائران جدا شود و از حالا برای سال آینده برنامه ریزی لازم را داشته باشیم تا مشکلات به حداقل ممکن برسد.

 

رحمانی با اشاره به دغدغه باغداران سیب در سفر به استان آذربایجان شرقی، گفت: برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و باغداران ضرورت دارد جهاد کشاورزی و سازمان های صنعت، معدن وتجارت استان ها در ارتباط با این محصول نظارت بیشتری داشته باشند تا این بخش از تولید کشور نیز استمرار فعالیت داشته باشد و اشتغال افراد به خطر نیفتد.

برچسب ها: وزیر صنعت ، قیمت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: