April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل فولاد کویر در گفت و گو با پول نیوز:
کد خبر: ۳۱۸۸۶۵
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
0
در حال حاضر بیشتر فولاد سازی های کشور با نیمی از ظرفیت اسمی خود درحال تولید هستند.

احمد خوروش مدیرعامل فولاد سپید فراب کویر در گفت و گو با پول نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: تلاش های خوبی توسط ایمیدرو انجام شده است تا مشکلات برای شناسایی و اکتشاف سنگ آهن و منابع و معادن جدید مرتفع گردد.
وی با اشاره به این مطلب که نگرانی برای تامین مواد اولیه در سال های آینده وجود دارد افزود:اگر بخواهیم در 1404 به تولید 55 میلیون تن فولاد دست پیدا کنیم، حدود 140 تا 145 میلیون تن سنگ آهن نیاز داریم اما؛ در حال حاضر حداکثر 86 میلیون تن سنگ آهن در دسترس است و پیش بینی می شود تا 98 با اکتشافات جدید به 90 میلیون تن خواهیم رسید و این نگرانی فعلی فولاد سازان است.
خوروش تاکید کرد: در حال حاضر صادرات سنگ آهن نسبت به مصرف در داخل رشد بالایی پیدا کرده اما؛ با تعرفه اعلام شده از سوی وزارت صمت این میزان به سمت داخل سوق پیدا خواهد کرد.
در بسیاری از کارخانه ها ظرفیت خالی داریم
مدیرعامل فولاد فراب کویر تصریح کرد: در حال حاضر حدود 35 میلیون تن ظرفیت ذوب نصب شده داریم در صورتیکه که کمتر از 24 میلیون تن تولید ما است اما؛ اگر بتوانیم نیاز سنگ آهن و زنجیره پایین دستی را تکمیل کنیم ، قطعا با ظرفیت بیشتری تولید انجام خواهد شد.
وی با اشاره به جلسات مستمر در انجمن فولاد برای رسیدن به راه حل جدید در مورد اکتشاف معادن گفت: به تازگی کنسرسیومی با حضور بزرگان صنعت فولاد تشکیل شده است تا این مهم با مشارکت همه بزرگان صنعت ذوب و فولاد رفع گردد.
خوروش در پایان تاکید کرد: صنعت فولاد به زیرساخت های بسیاری همانند حمل و نقل ریلی و انرژی نیاز دارد که باید این مهم نیز در دستور کار قرار گیرد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: