April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۸۸۹۵
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
0
بیانیه اخیر هیات مدیره خانه سینما اگرچه عجولانه، مشوش و عصبی نوشته شده بود، بازهم ماهیت اعضا هیات مدیره‌ای را برملا کرد که اصولا جز سیاسی کاری و پز صنفی، دستهایشان خالی خالی است.

روزنامه جوان با انتقاد از کم‌کاری خانه سینما: دقیقا کجایی؟پول نیوز - روزنامه جوان در واکنش به بیانیه اخیر هیات مدیره خانه سینما در خصوص جنجال بر سر پوشش بازیگران ضمن مرور این حواشی، از رفتار سیاسی و غیرصنفی خانه سینما انتقاد کرد.

 

در بخشی از گزارش روزنامه جوان میخوانیم:

 

بیانیه اخیر هیات مدیره خانه سینما اگرچه عجولانه، مشوش و عصبی نوشته شده بود، بازهم ماهیت اعضا هیات مدیره‌ای را برملا کرد که اصولا جز سیاسی کاری و پز صنفی، دستهایشان خالی خالی است.

 

در این بیانیه که بدون کمترین مطالعه‌ای و احتمالا با فشار از بیرون خانه سینما نوشته شده، درباره طراحی لباسی صحبت به میان آمده که نه مد نظر سازمان سینمایی است و نه وزارت فرهنگ، اما عجولانه و برای سوار شدن بر موج استقلال و شخصیت مدنی-فرهنگی و بواسطه خوشامد برخی جریان‌های سیاسی همیشه طلبکار، چند کلمه‌ای تحریر شد و منتشر شد.

 

اما دو نکته اصلی این بیانیه ارتباطی به شورای صیانت مد نظر وزارت فرهنگ ندارد؛ اولا خانه سینما بازهم به جای پاسخگویی درباره عملکرد ۷ ماه گذشته سال ۹۸ و شفاف سازی پول‌های دریافتی از دولت، گویا دنبال بهانه‌ای بود تا کوتاهی‌های صنفی خود را گردن دیگری بیاندازد، خیلی ساده است اگر بپرسیم اعضای محترم هیات مدیره که مسئول مستقیم معیشت و سلامت اعضای خانه سینما هستند، در راستای همین یک وظیفه چه اقدامات درخوری انجام دادند البته به جز دست نیاز دراز کردن به سوی دولت… خب اینکه از دولت بابت معیشت و بیمه و بیماری صنف، پول بگیری و ادعای استقلال و مدنیت و صنف را داشته باشی، واقعا هنری نیست! گم شدن میلیاردی پول در خانه سینما هم بماند.

 

دوم، اعضای محترم می‌توانند لطف کنند و بفرمایند در دو دهه گذشته، چه زمانی دغدغه شئون اسلامی و سالم سازی فضای صنفی را داشته اند که حالا پزش را می‌دهند؟ چه زمانی دو خط بیانیه برای صیانت از شئون اسلامی کشور را داده اند؟ کی قرار است در قبال نظام و انقلابی که نفس کشیدن شان را مدیون آن هستند، قدمی بردارند و به اعضای صنف تذکری بدهند تا نهاد‌های نظارتی خارج از صنف وارد موضوع نشوند؟ واقعا سخت است یا اینکه پز شبه روشنفکری و ادای استقلال از نظام و انقلاب اجازه برداشتم یک قدم حتی به شکل صوری به شما نمی‌دهد؟

 

حالا هم جای تاسف است که عجولانه و بدون مطالعه، سریع دامن خود را برکشیدید تا مبادا به دفاع از ارزش‌های اسلامی متهم شوید!

 

در اینجا باید گفت برای جامعه سینمایی که شما خود را نماینده آن‌ها میدانید باید تاسف خورد، حداقل برای حفظ مدنیت هم که شده، خود را کمی در این هنجارشکنی‌ها دخیل بدانید و قدمی بردارید. همین امروز هم دیر شده، اما همیشه راه برای اصلاح و بازگشت وجود دارد. شفاف سازی درباره بودجه و هزینه کرد و انتخابات و… هم بماند برای بعد.

 

عمکلرد هییت مدیره خانه سینما در این سال‌ها نشان داده که عملا کار صنفی و پیگیری حقوق اعضای خانه سینما برایش یک مسئاله حاشیه‌ای و فرع است. «در» خانه سینما ظاهرا همچنان باید بر پاشنه سیاست و سیاست بازی بچرخد.به این دوستان باید گفت که کارنامه شما سیاه‌تر از آن هستید که با یک بیانیه از زیر بار مسئولیت فرار کنید و ادای طلبکار‌ها را دربیاورید!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: