در نشست خبری کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت مطرح شد.
کد خبر: ۳۱۸۹۵۵
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
0
رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی گفت: در ایران ۹.۵ میلیون بشکه معادل نفت و گاز تولید می‌شود که شش میلیون بشکه از آن در داخل کشور مصرف می‌شود و این در شرایطی است که شدت مصرف انرژی در ایران شش برابر جهان و ۱۲ برابر کشور‌های پیشتاز همچون ژاپن است.

از تغییر ذائقه مردم تا ورود بلاک‌چین‌ها به صنعت نفت

به گزارش خبرنگار پول نیوز، علی مبینی دهکردی رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در تشریح اهداف برگزاری این همایش اظهارکرد: ما در تلاشیم تا بتوانیم یک همکاری مشترکی میان بازار انرژی با تاکید بر صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و بازار مالی در سایه نظام بانکی و بورسی به همراه بازیگران این جامعه هدف برقرار کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مزیت‌های بزرگ کشور ما موضوع صنعت انرژی با تاکید بر منابع هیدروکربنی است و خوشبختانه زیر ساخت‌های بسیار خوبی در بحث انتقال انرژی در کشور وجود دارد.

رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با تاکید بر این مسئله که اکنون کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد، تصریح کرد: دست‌هایمان را بالا نمی‌بریم و تسلیم نخواهیم شد، اما باید ظرفیت خودمان را برای مقاومت افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: تاکنون به دنبال این بوده‌ایم که از ظرفیت‌های خارجی و سرمایه‌های خارجی برای توسعه استفاده کنیم، اما امریکا توسعه و پایداری بقا ما را نشانه گرفته است.

مبینی دهکردی اضافه کرد: من معتقد نیستم که نیاز به سرمایه خارجی نداریم چرا که هرچه سرعت توسعه بالا برود نیاز ما به منابع افزایش می‌یابد، اما باید به این موضوع نیز توجه کرد که منابع موجود در کشور تا چه میزان پاسخگوی نیاز‌های صنعت نفت است به همین دلیل ما قصد داریم تا با ایجاد ابزار‌هایی از همکاری نظام مالی و صنعت نفت بهره بگیریم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ما در سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تمرکز را بر مردمی سازی صنعت نفت بنا نهاده ایم گفت: خوشبختانه امروز زمینه‌هایی برای حضور شرکت‌های کوچک و بزرگ و شرکت‌های نوپایی که در حوزه اکتشاف و تولید در حال فعالیت هستند فراهم شده، اما همه این‌ها نیازمند توسعه ظرفیت هستند که زیرساخت‌های آن فراهم است، اما درگیر تامین سرمایه و نوآوری تکنولوژیک هستند.

رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی ادامه داد: خلاء‌های وارده به این حوزه در صنعت نگهداشت نیست بلکه دانش بنیان کردن صنعت بهره برداری است و امیدواریم حسب تاکیدات وزیر نفت زیر ساخت‌های مراکز رشد فراهم شده تا با یک حضور هوشمندانه شرکت‌های خصوصی بتواند موجب تبیین راهکار‌های مختلف برای رشد این صنعت شود.

 

نیاز به تغییر ذائقه مردم به سوی "صندوق‌های قابل معامله"

در ادامه این نشست سعید اسلامی بیدگلی دبیر کل کانون نهاد‌های سرمایه گذاری ایران با بیان اینکه ورود بلاک‌چین‌ها به صنعت نفت دور از ذهن نیست اظهارکرد: ماجرای بلاک‌چین‌ها کمی فراتر از مساله رمز ارز‌ها بوده و چالش‌های فراوانی نیز پیرامون آن وجود دارد اما؛ امروز بلاک‌چین‌ها حتی از مساله فروش کالا‌ها و کامودیتی‌ها در قالب محصولاتی که براساس این موضوع طراحی شدند نیز اهمیت پیدا کرده چراکه در بازار سرمایه نیز این موضوعات مطرح شده است.

از تغییر ذائقه مردم تا ورود بلاک‌چین‌ها به صنعت نفت

وی ادامه داد: گروه‌هایی در کشور بر بلاک‌چین متمرکز شده و همکاری‌ها و راه‌حل‌هایی را در این کنفرانس نیز مطرح خواهد شد.

اسلامی بیدگلی تاکید کرد: مساله فقط درباره رمزارز‌ها نیست و ماجرای تکنولوژی بلاک‌چین هم می‌تواند مورد بحث قرار بگیرد و البته چالش‌هایی هم پیرامون آن وجود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: