عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با پول نیوز:
کد خبر: ۳۱۸۹۹۱
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
۱
تصمیم غیر قانونی دولت برای افزایش هزینه رجیستری باعث افزایش آشفتگی در بازار خواهد شد و مجلس با این اقدام مخالف است.

سیدمهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز با اشاره به تصمیم دولت برای افزایش هزینه رجیستری گوشی تلفن همراه، گفت: این تصمیم دولت غیر قانونی است و باید علل آن بررسی شود.

وی با بیان اینکه افزایش تعرفه رجیستری گوشی تلفن همراه موجب افزایش قیمت این محصول تا سقف 40 درصدی می‌شود، اظهار داشت: در شرایط فعلی، بازار گوشی تلفن همراه با تلاطم همراه است و این تصمیم اخیر دولت برای افزایش هزینه رجیستری گوشی‌های وارداتی نیز موجب افزایش بی‌رویه قیمت این کالا در بازار می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به اهداف رجیستری گوشی تلفن همراه اشاره و تصریح کرد: هدف از اجرای طرح رجیستری، مقابله با قاچاق گوشی تلفن همراه و همین طور ناامن کردن فضا برای قاچاقچیان این محصول بود اما؛ در عمل شاهد این هستیم که با تصمیمات عجولانه و غیرکارشناسی، این طرح از اهداف خودش خارج می‌شود.

مقدسی اضافه کرد: افزایش هزینه رجیستری گوشی تلفن همراه موجب ایجاد رانت در بازار واردات گوشی تلفن همراه می‌شود، دولت باید در تصمیم اخیرش در این باره تجدیدنظر کند.

وی با بیان اینکه مجلس مخالف تصمیم دولت برای افزایش قیمت رجیستری گوشی تلفن همراه است، اظهار داشت: در اولین جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، پس از تعطیلات جلسات علنی و کمیسیون‌ها و سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: افزایش قیمت رجیستری گوشی تلفن همراه موجب شده تا برخی سایت‌‌های فروش آنلاین نیز، گوشی‌های تلفن همراه را از سایت‌های خود حذف کنند که همین مسئله به انحصار در فروش و واردات انواع گوشی تلفن همراه منجر خواهد شد.

مقدسی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس از طریق تمامی ابزارهای نظارتی‌اش با هرگونه افزایش قیمت در گوشی تلفن همراه و رجیستری این محصول مقابله می‌کند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
hamid
Iran, Islamic Republic of
13:19 - 1398/07/30
جالبه گذاشتن قبل تعطیلات که قشنگ هرکارمی خوان بکنند
واردکننده هاجشن گرفتن
نوبخت بایه مصوبه ممنوعیت واردات قیمت برنج رو 25درصد افزایش دادواونهایی که خبرداشتن یه شبه میلیاردها به جیب زدن
خرید یه موبایل 300 دلاری آرزو شده برامون
خدا ازشون نگذره که روز به روز فقیرترمون می کنند
همشون هم با هم توگرون کردن هماهنگ هستن
فقط بلدن بیان بالبخند زدن وتوئیت کردن نمک به زخم مردم بپاشن
اگه کسی هم اعتراض کنه میشه ضدانقلاب
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: