عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تشریح کرد:
کد خبر: ۳۱۹۰۰۲
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
0
نماینده مردم شاهین شهر با انتقاد به نادیده گرفته شدن سخنان رهبری و سیاست های ابلاغی از سوی ایشان از سوی تمامی دولت‌های بعد از انقلاب گفت: نتیجه عمل نکردن به این سیاست‌های کلان، فشار اقتصادی و مشکلات امروز کشور است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پول نیوز درباره تصمیم اخیر دولت درخصوص بودجه سال ۹۹ که بر پایه عدم اتکا به نفت نوشته خواهد شد گفت: ایده اداره کشور بدون نفت کاملا اجرایی است اما؛ دستیابی به این امر نیازمند اراده و روحیه جهادگرانه و در نهایت عزم جدی دولت است.


وی افزود: از مهمترین کانال‌های درآمدی برای جایگزینی نفت، مالیات است و دولت اگر بتواند بدون هیچ سوگیری فرار‌های مالیاتی را شناسایی کند میتواند به درآمد قابل توجهی دست پیدا کند.


نماینده مردم شاهین‌شهر تاکید کرد: بستر‌ها برای شناسایی فرار‌های مالیاتی فراهم است و به راحتی می‌توان درآمد مالیاتی را از این طریق افزایش داد.


حاجی دلیگانی در ادامه در تشریح بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی که در مورد ابلاغ سیاست‌های کلان از سوی مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: در دهه هفتاد مقام معظم رهبری خطاب به دولت سازندگی اعلام کردند که برنامه و بودجه کشور را بدون اتکا به نفت تهیه و تدوین کنید که اگر این امر معظم له به صورت ۳ درصد هر سال انجام شده بود اکنون مشکلی در این زمینه نداشتیم.


وی در انتقاد به نادیده گرفته شدن فرمایش رهبری در این خصوص اعلام کرد: تمام دولت‌های از سال ۷۰ به بعد در انقلاب باید پاسخگوی عدم توجه به تأکید رهبر انقلاب به بودجه بدون نفت باشند، چرا که عمل نکردن به این سیاست‌های کلان نتیجه فشار اقتصادی هم اکنون کشور است.


عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس ادامه داد: دراردیبهشت ماه امسال در جلسه دیدار نمایندگان با رهبر معظم انقلاب ایشان بر اصلاحات ساختار بودجه تاکید داشتند و دولت را الزام به تغییر این ساختار کردند و در این خصوص مقرر شد که در چهار ماه اول سال جاری مجلس و دولت با همکاری هم این مشکل را حل کنند که فقط دو ماه از آن زمان باقی مانده است.


حاجی دلیگانی در پایان با تاکید بر اینکه دولت قرار است در آذرماه لایحه بودجه سال ۹۹ را به مجلس ارسال کند اذعان کرد: متاسفانه با تمام تاکیداتی که در این خصوص صورت گرفته تا برنامه اصلاح ساختار بودجه سال آینده به دقت بررسی و در نهایت خلاء‌های قانونی و اجرایی آن تبیین و رفع شود هنوز دولت این لایحه را به پارلمان ارسال نکرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: