April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
قائم مقام سازمان اقتصادی کوثر اعلام کرد:
کد خبر: ۳۱۹۰۱۲
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
0
با توجه به برنامه سازمان اقتصادی کوثر برای بورسی کردن تمامی زیر مجموعه های خود، تا پایان سال 98 سه شرکت دیگر نیز در بازار عرضه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، مالک رحمتی قائم مقام سازمان اقتصادی کوثر در نشست معرفی شرکت سرمایه گذاری آوا نوین برای عرضه اولیه در بازار دوم فرابورس ضمن بیان این مطلب گفت: ایران کشوری پر از نقدینگی سرگردان است که نیاز به مدیریت آن در سال های اخیر بیش از پیش حس شده و بازار سرمایه بهترین گزینه برای این مهم است.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم نقدینگی کشور را در بازار سرمایه وارد کرده و به سوی تولید روانه کنیم شاهد رونق اقتصادی و حرکت چرخ تولید و اقتصاد کشور خواهیم بود.
رحمتی تاکید کرد: در حال حاضر 70 درصد پرتفوی سرمایه گذاری کوثر بورسی شده است و این روند در سال جاری و سال 99 نیز ادامه خواهد یافت.

 

عرضه سهام بیشتر ممنوع / 3 عرضه اولیه دیگر تا پایان سال


وی با اشاره به نگاه خطرناک و عام به بازار سرمایه مبنی بر ترک بازار با دریافت کمترین سود از هر سهم گفت: ما باید سعی کنیم در فکر فعالان بازار سرمایه نگاه دراز مدت ایجاد کنیم تا بازار سرمایه نیز از ورود و خروج های هیجانی آسیب کمتری ببیند.
قائم مقام سازمان اقتصادی کوثر ضمن اشاره به این مطلب که تامین نیاز مالی بنگاه های اقتصادی توسط بانک ها دشوار شده است گفت: از نگاه ما نسخه نجات اقتصاد کشور، سپردن اقتصاد به دست مردم است که این مهم توسط بازار سرمایه عملی می شود.
وی با اشاره به عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری آوانوین گفت: این مجموعه می تواند از زیان های تازه واردها به بورس جلوگیری کند زیرا پرتفوی بسیار قوی دارد و نوسانات اخیر نیز به این مجموعه آسیبی وارد نکرد.
رحمتی در ادامه تاکید کرد: آوا نوین یک درصد سهام هلدینگ کشاورزی را در دست دارد که خود به زودی روانه بازار سرمایه خواهد شد و سود دهی و بازدهی بسیار خوبی را تا به امروز برای مجموعه های بالادستی ایجاد کرده است.
این مقام ارشد سازمان اقتصادی کوثر در پایان ضمن ابراز ناراحتی از اجبار بورس برای عرضه 25 درصد از سهام آوا نوین در روز عرضه اولیه خاطرنشان کرد: سازمان اقتصادی کوثر برای سهام خودارزش قائل است و از این رو به آسانی ایشان را از دست نمی دهد و حمایت 100 درصدی از سهام خود را در دستور کار قرار داده است به همین دلیل تا اطلاع ثانوی به جز این 25 درصد هیچ سهم دیگری از آوا نوین توسط ما عرضه نخواهد شد.

گزارش از محمد علی رفیعی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: