April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۹۱۳۸
۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
0
مدیرعامل کارگزاری امین سهم، در خصوص آینده بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه تا حدودی براساس تغییر، تحویل و جایگزنی تحلیل می‌شود، براساس تحلیل برخی از افراد، بازار سرمایه دچار حباب شده اما؛ در اصل حبابی در بازار سرمایه وجود ندارد.

مرتضی شریفیان در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز، گفت: بسیاری از مردم زمانی که متوجه شدند قیمت‌گذاری محصولات براساس ارز است موجودی ریال خود را تبدیل به ارز کردند تا کسری بودجه خود را با این جایگزنی جبران کنند.
وی افزود: سیاست‌های دولت و بانک مرکزی و افزایش و کاهش قیمت ارز، بازار‌های موازی را به سمت و سوی تعطیلی برده و همین موضوع باعث افزایش سرمایه و ارزش بورس شد.
شریفیان تاکید کرد: دولت در نیمه دوم سال تلاش می‌کند ارزش ریال را افزایش دهد. از اواخر شهریور تا کنون بازار سرمایه در حال تنفس، جهش و حرکتی آرام است.
این کارشناس عنوان کرد: استنباط من این است که ریال ازرشمند خواهد شد و حجم انبوهی از کالا‌های اساسی و خودرو‌های دپو شده در گمرک در دسترس مردم قرار خواهد گرفت به همین دلیل قیمت ارز پایین می‌آید. باتوجه به سیاست‌های جدید قوه قضایه در مبارزه با رانت و هماهنگی سران‌قوه و ترخیص کالا‌های اساسی تراز واردات منفی خواهد شد و تقاضای ارز هم به پایین‌ترین حد خود می‌رسد.
وی ادامه داد: پس از این تحولات قمیت دلار از ۱۱ هزار تومان شکسته و به 8000 الی ۸۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید و دراین فضا بازار سرمایه با افت رو به رو خواهد شد و قیمت سهام‌ها پایین‌تر می‌آیند، بازار سرمایه خود را با قیمت دلار وقف می‌دهد.
مدیرعامل کارگزاری امین سهم گفت: این افت و ثابت ماندن بازار سرمایه قابل پیش بینی بود بنابراین؛ این افت همچنان ادامه خواهد داشت و سمت غیرمعمول و طبیعی خود خواهد رفت.
شریفیان درباره افزایش عرضه اولیه گفت: اگر عرضه‌های اولیه متعلق به شرکت‌های پربازده و پرسودی باشند، عرضه آن‌ها در بازار سرمایه با استقبال رو به رو خواهد شد.
این کارشناس در خصوص افزایش حجم سرمایه گذاری گفت: بر اساس آمار‌های دوسال گذشته حجم صندوق‌های سرمایه گذاری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.
وی در خصوص اصلاح بازار سرمایه افزود: براساس استنباط تحیلیگران، بازار سرمایه در محدود ۲۹۰ هزار واحد متوقف خواهد شد و در نهایت به حرکت منطقی و معقول خود ادامه خواهد داد.
این کارشناس درباره ارائه عرضه اولیه توسط دولت بیان کرد: دولت در اصل نمی‌تواند برای ارائه عرضه اولیه اقدام کند چراکه این اقدام با خصوصی سازی مغایرت دارد.
شریفیان در پایان افزود: دولت تنها اقدامی که می‌تواند برای افزایش سرمایه انجام دهد این است که جریان نقدینگی را به سمت بازار سرمایه هدایت کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: