سودآوری مطلوب در انتظار سهامداران این شرکت پخشی:
کد خبر: ۳۱۹۲۸۳
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
0
شرکت داروپخش به عنوان برترین شرکت پخش کشور برای 6 ماهه دوم سال 98 عملکردی بهتر از سال 97 را پیش بینی می کند.

به گزارش پول نیوز، ورود شرکت های مختلف به بازار سرمایه می تواند برای تامین مالی این بنگاه های اقتصادی بسیار مفید باشد زیرا دریافت تسهیلات از بانک ها برای تولید بسیار گران تمام می شود.
یکی از صنایعی که در سال 98 برای ورود به بازار سرمایه استارت مجددی زد، صنعت پخش بود که ابتدا هجرت و پس از آن دارو پخش را در گروه خود ثبت کرد.
شرکت های پخش به دلیل اینکه در تولید نقشی ندارند کمترین اثر را از تحریم ها و برخی مشکلات مانند نوسانات ارزی دریافت می کنند و شاید به همین دلیل است که برای سودآوری و افزایش روند مثبت فعالیت های خود با مشکلات کمتری رو به رو می شوند.

افزایش سودآوری با اصلاح فرآیندها / سود 65 میلیاردی در 6 ماه

محمد رضا مرادی مدیرعامل شرکت داروپخش که به تازگی ورود به فرابورس را تجربه کرد در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: جای صنعت پخش در بازار سرمایه کمی کمرنگ بود و پس از پخش البرز که در سال 91 وارد بورس شد، تجربه بزرگ دیگری در این بخش برای ورود به بازار سرمایه نداشتیم.
وی ادامه داد: هر چه سهامداران از صنعت پخش شناخت بیشتری پیدا کنند و عملکرد ما نیز قوی تر و موثر تر شود، قطعا می توانیم سهامداران بیشتری را جذب خود کنیم.
مدیرعامل شرکت داروپخش با اشاره به تغییر روند محاسبه عملکرد های شرکت گفت: در سال جاری سعی کردیم تمام فرآیندهای کاری خود را جور دیگری پایش کرده و از سامانه هوش تجاری خودمان (BI) بهره بردیم. این موضوع باعث شد تمام فرآیندها اصلاح شود و از روند بهبود مستمر استفاده کنیم. به همین دلیل سود آوری ما هم بیشتر شد.

سودآوری مطلوب در انتظار سهامداران جدید

افزایش سودآوری با اصلاح فرآیندها / سود 65 میلیاردی در 6 ماه


محمد علی اسدی معاون مالی شرکت داروپخش نیز در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز ضمن تاکید بر این مطلب که در حال حاضر برنامه ایی برای افزایش سرمایه در شرکت دارو پخش وجود ندارد گفت: البته ما برای این مهم به هلدینگ بالادستی درخواست داده ایم و امیدواریم با این اتفاق موافقت کنند زیرا بحث نسبت مالکانه شرکت برای بانک ها و برای دریافت تسهیلات مالی بسیار مهم و ضروری است. در حال حاضر نسبت مالکانه ما بسیار پایین بوده و ما همیشه برای دریافت تسهیلات باید به موسسات و بانک ها توضیح دهیم که چرا این نسبت پایین است.
وی افزود: اگر هلدینگ با افزایش سرمایه ما موافقت نکند مجبوریم همانند گذشته برای دریافت تسهیلات از بانک ها اقدام کنیم.
اسدی در مورد سود حاصله از عملکرد شرکت داروپخش در نیمه ابتدایی سال 98 گفت: افزایش سود شرکت در 6 ماه ابتدایی سال 98 نسبت به سال گذشته بسیار چشمگیر بود و در حالی که در مجموع سال 97 به سود 77 میلیارد تومانی دست پیدا کرده بودیم، در 6 ماهه ابتدایی سال جاری این رقم به 65 میلیارد تومان رسید و پیش بینی می کنیم این عدد تا پایان سال، دو برابر شود.
معاون مالی شرکت دارو پخش تاکید کرد: در سال 99 به بعد، روند رشد سودآوری بیشتر هم خواهد شد زیرا در حال حاضر داروپخش در رتبه اول فروش کشور قرار دارد و تلاش خواهیم کرد تا سودمان هم همین رشد را داشته باشد.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: