April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن خبر داد:
کد خبر: ۳۱۹۲۸۷
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
0
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۷هزار و ۲۸۸ خانوار دارای دو معلول در مناطق روستایی شناسایی شده است از تکمیل و بهره‌برداری واحدهای مسکونی روستایی برای ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تاکنون خبر داد.

به گزارش پول نیوز، حمیدرضا سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص اقدامات بنیاد برای احداث مسکن خانوارهای روستایی دارای دومعلول و بیشتر و همچنین خانوارهایی که صاحب یک معلول هستند، با تاکید بر اینکه در چهار سال گذشته دولت اقدامات موثری را در خصوص خانوارهای محروم به سرانجام رسانده است، گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن با بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی برای خانه‌دار کردن خانوارهای دومعلول و بیشتر به امضا رسیده است.

 

بنیاد مسکن: پرداخت 76 میلیون تومان وام به روستاییان دارای 2 معلول

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با یادآوری این مطلب که در سال ۹۳ تفاهم‌نامه احداث ۳هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی روستایی به بنیاد مسکن ابلاغ شد، افزود: پرداخت ۱۸ میلیون بلاعوض و آغاز کار در سال ۹۳ و تکمیل و بهره‌برداری از ۳هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی تاکنون انجام شده است.

 

سهرابی ادامه داد: سال گذشته حدود ۲هزار و ۸۰۰ واحد جدید افزوده شد و اخیرا نیز اعلام شده است که ۷۰۰ واحد دیگر نیز شناسایی شده اند.

 

به گفته وی، تاکنون ۷ هزار و ۲۸۸ خانوار روستایی دارای دو معلول و بیشتر هستند که بنیاد مسکن مکلف به احداث واحد مسکونی برای آنهاست که تاکنون از این میزان، ۳ هزار و ۵۰۰ واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان واجد شرایط شده است.

 

سهرابی در خصوص مسکن دو معلولان و مجموعه اقداماتی که بنیاد مسکن در این خصوص انجام داده است، گفت: در خصوص مسکن دو معلولان در روستاها تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضفعان و سازمان بهزیستی به امضا رسیده است. سال ۹۳ این تفاهم‌نامه برای احداث ۳ هزار و ۶۰۰ واحد روستایی، به بنیاد مسکن ابلاغ شد که با تسهیلاتی که وجود داشت بعلاوه ۱۸ میلیون تومان بلاعوض کار شروع شد، بیش از ۳ هزار واحد و ۵۰۰ واحد به اتمام رسیده است.

 

افزایش رقم بلاعوض از ۱۸ میلیون به ۳۶ میلیون برای هر خانوار روستایی

 

این مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تمامی خانوارهای دومعلول ۱۸ میلیون تومان بلاعوض داشتند که با تصویبی که اخیرا انجام شد این رقم برای هر خانوار دو معلول در بلاعوض به ۳۶ میلیون تومان رسید. بدین ترتیب هر خانوار روستایی دارای دو معلول ۳۶ میلیون تومان بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۵ ساله با سود ۵ درصد دریافت می‌کند.

 

سهرابی همچنین در خصوص خانوارهای دارای یک معلول و برنامه‌های بنیاد برای خانه دار کردن آنها نیز، گفت: بنیاد مسکن با سازمان بهزیستی به صورت سالانه تفاهم‌نامه‌ای امضا می‌کند که بر اساس آن اولویت پرداخت وام به آن خانوارهاست. امسال نیز تفاهم کرده‌ایم که بر اساس آن خانوارهای دارای یک معلول که تسهیلات از بنیاد مسکن دریافت کرده اند و توان تکمیل واحدهای خود را ندارند نیمی از مبلغ تکمیل واحدهای مسکونی را بنیاد از حساب ۱۰۰ و نیمی دیگر را سازمان بهزیستی برای این خانوارها پرداخت کند.

 

شناسایی ۴ هزار خانوار روستایی تک معلول در سراسر کشور

 

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن اعلام کرد: تاکنون حدود ۴هزار خانوارهای تک معلول روستایی شناسایی شده اند که مشمول دریافت کمک از بهزیستی و بنیاد برای تکمیل واحدهای مسکونی خود هستند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: