عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با پول نیوز:
کد خبر: ۳۱۹۴۲۸
۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
0
دولت ها تنها در شعار از تولید ملی حمایت می کنند و در عمل با سیاست های غلط تنها ریشه تولید را می زنند.

رضا انصاری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز با انتقاد از برخی سیاست‌‌های دولت برای حمایت از تولید ملی، گفت: همواره همه دولت‌ها شعار حمایت از تولید ملی و تولیدکننده داخلی را سَر می‌‌دهند اما؛ در عمل شاهدیم که با سیاست‌های غلط و غیرکارشناسی، تیشه به ریشه تولید داخلی می‌زنند.

وی، یکی از سیاست‌های دولت که موجب آسیب به تولید ملی و تولیدکننده داخلی شده است را، نرخ بالای سود تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان دانست و اظهار داشت: این مسئله باعث شده تا تولیدکننده داخلی تمایلی برای تولید نداشته و رفته‌رفته، دلسر شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین، یکی از معایب سود بالای تسهیلات بانکی را ضربه به بدنه تولید داخلی دانست و گفت: سود بالای تسهیلات بانکی منجر به این شده که هزینه‌های تولید برای تولیدکننده داخلی افزایش یابد، به همین دلیل، قیمت کالاهای تولید داخلی نیز به تبع آن افزایش می‌یابد.

انصاری ادامه داد: افزایش هزینه‌های تولید برای تولیدکننده یکی از پیامدهای سیاست‌های غلط دولت در افزایش سود تسهیلات بانکی است که مصرف‌کننده داخلی را نسبت به خرید محصولات از بازارهای داخلی مأیوس می‌کند، زیرا قیمت کالاهای داخلی نسبت به مشابه خارجی آن با قیمت بیشتری در بازار عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: سیاست دولت و بدنه وزارت "صمت" در افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی موجب شده تا تولیدکنندگان داخلی توان جبران هزینه‌های‌شان را نداشته و کم‌کم کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی داخلی تعطیل شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در جلساتی که هفته آینده خواهیم داشت، موضوع نرخ بالای سود تسهیلات برای تولیدکنندگان را بررسی خواهیم کرد، باید چاره‌ای برای این امر در جهت حمایت از تولید داخلی اندیشیده شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: