کد خبر: ۳۱۹۵۵۶
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
0
پول نیوز طی هفته اخیر نظرسنجی را برگزار و از شما خوانندگان خود درخواست کرد که تعیین کنند دلیل مشکلات بنگاه های اقتصادی و تولیدکنندگان ایرانی چیست؟

به گزارش خبرنگار پول نیوز، شما مخاطبان علت اصلی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و تولید کنندگان ایرانی را تعیین و انتخاب کردید؛ طبق این نظرسنجی سوء مدیریت دولتی با ۴۶ درصد آرا اولین و مهم‌ترین مشکل بنگاه‌های اقتصادی از نظر مخاطبان شناخته می‌شود.

دومین رتبه با ۲۰.۹۳ درصد به بهره‌بالای تسهیلات رسید  این در حالی است که قرار بود بانک های ایرانی با مدل اسلامی اداره شوند و این یعنی نرخ بهره در این بانک ها باید بسیار کمتر از سایر کشورهای غیر اسلامی باشد حال اینکه این مهم عنلا رخ نداده و ایران جزو کشورهایی با نرخ بهره بالا قرار می گیرد.

سومین جایگاه در نظر سنجی پول نیوز  با ۱۳.۹۸ درصد آرا به بخش تحریم‌ها تعلق گرفت. البته مشکل رونق کسب و کار در کشور ما خیلی قبل تر از آغاز تحریم ها نیز وجود داشته و شاید به همین دلیل است که مخاطبان پول نیوز، سوء مدیریت دولتی را انتخاب اول خود قرار داده اند.

سوء مدیریت دولتی اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشکل بنگاه‌های اقتصادی است؛ اغلب مدیران دولتی در جایگاه‌های اشتباه و نادرست فعالیت و ریاست می‌کنند و تحصیلات، تجربه و تخصص کافی برای فعالیت در حوزه‌های خود را ندارند.

چهارمین مشکل تولید کنند‌گان ایرانی نبود قوانین حمایتی است و این مشکل ۱۱.۳۶ درصد آرا را کسب کرده، پنجمین مشکل قاچاق کالا؛ با ۶.۹۸ درصد است.

درنهایت ضعف در بازاریابی نتوانست هیچ نظری را در این نظرسنجی به خود جلب کند و بنابراین در مقام ششم این جدول قرار گرفت.

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشکلات بنگاه‌های اقنصادی نداشتن علم و تخصص بازاریابی و شناسایی بازار‌های معتبر و پرفروش است. اغلب تولید کنندگان و بنگاه‌های اقتصادی از نداشتن بازاریاب‌ و نیافتن بازار‌های مناسب فروش رنج می‌برند و باعث ضرر و ورشکستی خود می‌شوند.

نبود قوانین حمایتی؛ جز اصلی‌ترین مشکلات این بنگاه‌ها و تولید کنندگان است. دولت برنامه‌های حمایتی مناسبی ندارد و می‌توان گفت دولت از بیشتر بنگاه‌ها و تولید کنندگان را حمایت نمی‌کند و این موضوع نیز اغلب باعث تعطیلی و ورشکستی بنگاه‌ها می‌شود.

افزایش قمیت ارز و سخت گیری‌های دولت از عوامل کاهش قاچاق کالاست اما؛ قاچاق کالا به پایان خط خود نرسیده و همچنان ادامه دارد و اجناس کشور‌های مختلف از جمله چین به رفور در بازار‌های داخلی پیدا می‌شوند و بخاطر قیمت پایین‌تر محبوبیت بالاتری برای مصرف کننده‌ها دارند.

ضعف بازاریابی در انتخاب شما مردم هیچ گونه رای کسب نکرد اما؛ براساس گزارشات موجود یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشکلات بنگاه‌ها است.

بازایابی مهم‌ترین رکن تولید کالاست، اگر بازاریابی مناسبی وجود نداشته باشد کالا به فروش نمی‌رود و در انبار‌ها دپو می‌ماند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: