April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
دو مناقصه پای میز صبحانه؛
کد خبر: ۳۱۹۶۲۶
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
۱
پول نیوز - دو شرکت «کیسون» و «لکما» خبر از مناقصه داده‌اند اما؛ این کجا و آن کجا!

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، باز هم صبحی دیگر و شفاف سازی های مثبت دیگر از چند شرکت بورسی را در کدال شاهد هستیم.

«کیسون» قطعی کرد، «لکما» در ابهام

شرکت «کیسون» از برنده شدن در یک مناقصه بزرگ خبر داد. مناقصه شرکت پترو امید آسیا برای انتخاب پیمانکار جهت انجام عملیات تکمیلی و تحکیم بستر شامل تسطیح و تراکم دینامیکی و احداث مخازن ذخیره نفت خام در بندر جاسک به ظرفیت 10 میلیون بشکه، برگزار شد و نام «کیسون» به عنوان برنده این مناقصه اعلام شد. مبلغ این قرارداد 11 هزار و 366 میلیارد ریال خواهد بود که 10 هزار و 230 میلیارد ريال از این مبلغ سهم شرکت «کیسون» است.
هر از گاهی شاهد شفاف سازی های این چنینی از این شرکت حاضر در گروه انبوه ساز هستیم اما؛ چرا در بازار سرمایه چندان درخشان ظاهر نمی شود، سوالی است که به نظر می رسد باید حقوقی های این سهم پرسید. «کیسون» از ابتدای سال جاری تا به امروز 82 درصد بازدهی عاید سهامداران خود کرده است.

«کیسون» قطعی کرد، «لکما» در ابهام

در این میان، شرکت «کارخانجات مخابراتي ايران» شفاف سازی جالب توجهی را منتشر کرده است. این شرکت فقط خبر از حضور در یک مناقصه داده؛ مناقصه‌ای که هنوز نتیجه آن مشخص نشده است و در واقع، برنده شدن این شرکت هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. حال چرا شرکت ها از مواردی مبهم و احتمالی سخن به میان می آورند، جای سوال دارد! آیا بهتر نیست این مدل شفاف سازی ها تنها در صورت قطعی شدن نتیجه، ارائه شود تا این چنین موارد مبهم، دستمایه سفته‌بازان برای بازی دادن سهم نشود؟!
در هر صورت، «لکما» اعلام کرده در دوازدهمین روز آبان ماه در مناقصه شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) با موضوع خرید 642 دستگاه کولر گازی صنعتی شرکت کرده و در صورتی که نتیجه نهایی مشخص و ابلاغ شود، موضوع به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Canada
12:31 - 1398/08/28
شرکت باید اعلان کند که در چه مناقصه ای شرکت میکند و برای چه بوده است
لکما قبلا سر همین که یک روز اعلان نکرده بود که در منافصه شرکت کرده است سهم آن را به مدت 7 روز بسته نگه داشته بودند
بهتر است از اعضای سازمان بورس بپرسید که اینقدر حساسیت به خرج می دهند
در هر صورت هر خبری که از شرکت می آید باید گزارش داده شود
تا ضریب ریسک و خرید آن مورد بررسی قرار بگیرد
حتی اگر فقط در مناقصه شرکت کرده باشد خودش هم یکی امتیاز مثبت تلقی میشود که سهام داران میتوانند احتمال برنده شدن آن را در خرید یا فروش سهم خود اعمال کنند.
شفافیت لزوم سهام داری است.
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: